یکی از موسسان مون استودیوز (Moon Studios)، استودیوی سازنده‌ی سری Ori، به تازگی در مورد کنسول‌های نسل بعد صحبت کرده است و در این باره گفته است که توسعه‌دهندگان Third-Party، بازی‌های خود را برای ضعیف‌ترین سیستم می‌سازند.

SSD فوق سریع پلی‌استیشن ۵، احتمالا مهم‌ترین ویژگی این کنسول از زمان معرفی آن بوده است. این قطعه‌ی سخت‌افزاری بسیار تحسین برانگیز است و بدون شک در این زمینه، یک برتری نسبت به سایر رقبا محسوب می‌شود. اما سوال مهم این است که تا چه حد می‌توانیم تاثیر این SSD را در بازی‌ها ببینیم.

به عقیده‌ی توماس ماهلر (Thomas Mahler) که یکی از موسسان مون استودیوز است، قطعا توسعه‌دهندگان انحصاری پلی‌استیشن ۵، از تمام مزایای این SSD استفاده خواهند کرد، اما بعید است که سایر توسعه‌دهندگان به فکر بهینه‌سازی بازی خود فقط برای قطعه‌ی خاصی از سخت‌افزار باشند و بازی را برای ضعیف‌ترین سخت‌افزار توسعه خواهند داد: اگر توسعه‌دهندگان Third-Party، بازی خود را برای ضعیف‌ترین قطعه‌ی سخت‌افزاری توسعه ندهند شوکه خواهم شد. منظورم این است که امکان ندارد بخش‌هایی از بازی تغییر کند تا فقط به SSD سریع پلی‌استیشن ۵ بخورد. این کار بسیار هزینه دارد. SSD پلی‌استیشن ۵ فقط برای بازی‌های انحصاری است و از نظر اقتصادی، عاقلانه نیست که بازی فقط برای یک سخت‌افزار مخصوص بهینه شود.

به نظر مخالفت با صحبت‌های ماهلر غیرممکن است. البته که ممکن است هر کدام از بازی‌ها، طوری تنظیم شوند تا از سخت‌افزار هر کنسول کمی بهتر استفاده کنند، اما بعید است که توسعه‌دهندگان، بخش مهمی از منابع خود را صرف بهینه‌سازی بازی برای یک سخت‌افزار خاص کنند. برای مثال همین حالا هم توسعه‌دهندگان اولویت خود را اجرای بازی برروی ضعیف‌ترین کنسول‌ها، پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان، قرار می‌دهند و سپس به فکر بهبود عملکرد برروی کنسول‌های پرو و رایانه‌های شخصی هستند.

البته خوشبختانه استودیوهای پلی‌استیشن از سخت‌افزار این کنسول نهایت بهره را خواهند برد تا ببینیم که این SSD فوق سریع، چه نتایجی را برای خود بازی‌ها به همراه خواهد داشت.

مرجع آنلاین

  • منبع خبر : آخرین خبر