آرش کردی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توانیر طی سفری دو روزه به گیلان ضمن حضور در شرکت توزیع برق استان، به بازدید از پروژه های درحال اجرا در شهرستان لنگرود پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین – آرش کردی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توانیر ابتدا در جلسه ای در توزیع برق گیلان اظهار داشت: تابستان امسال را به‌گونه‌ای آغاز کردیم که تجربه ناخوشایند خاموشی‌های سال گذشته در خاطره‌ها باقی مانده بود، اما با اجرای دقیق و گسترده برنامه‌های مدیریت بار، موفق به گذر از ایام اوج مصرف برق بدون خاموشی شدیم.
مدیرعامل توانیر  ادامه داد: امسال برای اینکه بتوانیم شبکه برق پایداری را داشته باشیم، برنامه ۶ هزار مگاواتی افزایش تولید برق توسط محرابیان وزیر نیرو تعریف شد که در این خصوص تاکنون ۲۸۰۰  مگاوات نیروگاه جدید احداث و یکهزار مگاوات از طریق بازتوانی نیروگاه ها و هزار مگاوات نیز ظرفیت نیروگاهی از طریق اجرای به موقع تعمیرات نیروگاهی وارد مدار شد.
کردی ادامه داد: از طریق هماهنگی صورت گرفته با وزارت صمت، برنامه ریزی گسترده ای برای مدیریت بار بخش صنعت اجرا و باعث شد که نه تنها تولید متوقف نشود، بلکه با رونق تولید، شاهد افزایش ۱۱ درصدی مصرف برق در بخش صنعت هستیم.
کردی همچنین درخصوص برنامه های آینده صنعت برق با تاکید بر این که برق به عنوان زیرساخت زیرساخت ها به شمار می رود و در همین راستا ما به دنبال آنیم که زیرساخت ها برای جهش تولید را فراهم کنیم، اضافه کرد: در برنامه وزیر نیرو احداث ۳۵ هزار مگاوات نیروگاه دیده شده است که از این میان ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه در قالب تفاهم نامه منعقد شده با صنایع، احداث و ۱۰ هزار مگاوات نیز از نوع تجدیدپذیرخواهد بود که تحول بزرگ در این زمینه به شمار می رود.
وی تاکید: باید با تمام قوا و با برنامه ریزی مدون طرح های تامین برق پایدار در سطح کشور ادامه یابد تا همگان از نتایج مثبت آن برخوردار شوند.
همچنین در این نشست محمدتقی مهدیزاده بخشی از برنامه های اجرایی در استان برای گذر موفق از پیک تابستان را ارائه داد و از همراهی مردم و مسئولین در این امر تشکر و قدردانی کرد.
در ادامه این سفر کردی بهمراه پرویز محمدنژاد نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ، مدیرعامل و جمعی از معاونین توزیع برق گیلان با حضور در شهرستان لنگرود از پروژه های درحال اجرا در این شهرستان بازدید بعمل آوردند.
طی این بازدید کردی از زحمات همراهی همه جانبه پرویز محمدنژاد نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تشکر و قدردانی کرد.

  • منبع خبر : توزیع برق استان گیلان