مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، بر ایجاد تحول انقلابی در ساختار فرهنگی استان گیلان تاکید کرد و گفت: ۱۱۴ برنامه برای ایجاد تحول در ساختار فرهنگی استان طراحی کردیم که مورد تایید وزیر ارشاد قرار گرفته و تدوین سند جامع فرهنگی استان را در دستور کار داریم.

رضا ثقتی در دیدار با دبیر و اعضای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان گیلان، جریان جبهه فرهنگی انقلاب را یاوری امین، صدیق و مطمئن برای حوزه فرهنگی و هنری دولت سیزدهم دانست و اظهار کرد: گفتمان فرهنگی دولت مبتنی بر عدالت است.

وی با بیان اینکه جبهه فرهنگی انقلاب می تواند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را برای اجرای عدالت فرهنگی و هنری همراهی کند، افزود: جبهه فرهنگی انقلاب با توجه به رویکرد فلسفه وجودش اش می تواند نوعی الگودهنده و راهبر برای حرکت فرهنگی دولت باشد و دغدغه های مردم را به گوش کارگزاران فرهنگی نظام برساند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، قابل اتکا و اعتماد بودن جبهه فرهنگی انقلاب را به نفع مردم و مظام دانست و عنوان کرد: حوزه مسئولیتی مدیران ارشاد رنگین کمانی از فرهنگ و هنر همچون موسیقی و تئاتر و شعر و… است و لذا جریان جبهه فرهنگی انقلاب می تواند در همه این حوزه ها حضور فعال با رویکرد عدالت محوری داشته باشد.

ثقتی، جبهه فرهنگی انقلاب را متعلق به همه دانست؛ نه یک طیف خاص و تصریح کرد: باید شاهد جذب حداکثی افراد به جریان جبهه فرهنگی انقلاب باشیم. خوشبختانه احساس تعلق مطالبه گری نسبت به مدیریت ارشاد در استان وجود دارد که باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی بر ایجاد تحول انقلابی در ساختار فرهنگی استان گیلان تاکید کرد و گفت: ۱۱۴ برنامه برای ایجاد تحول در ساختار فرهنگی استان طراحی کردیم که مورد تایید وزیر ارشاد قرار گرفته و تدوین سند جامع فرهنگی استان را در دستور کار داریم. نخستین بند این سند بهره مندی از ظرفیت نخبگان و جریان های همسو با جبهه فرهنگی انقلاب خواهد بود.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، تمرکززدایی از رویدادهای فرهنگی و هنری و توزیع بودجه های فرهنگی را از دیگر اولویت های سند جامع فرهنگی استان دانست و یادآور شد: خطر فقر فرهنگی و آسیب های اجتماعی در روستاها وجود دارد، اما برقراری عدالت و تمرکززدایی فرهنگی، بارقه امید را در دل مردم مناطق مختلف ایجاد می کند.

وی کانون های فرهنگی و هنری مساجد، کانون های تبلیغاتی، پایگاه های خبری، روزنامه ها و نشریات و… را سرپنجه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر استان دانست و بیان کرد: هر کدام از این مجموعه ها چندهزار عضو دارند و لذا ظرفیت خوبی برای ترویج گفتمان فرهنگی دولت با محوریت مساجد محلات ایجاد شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی پوریوسفی، دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان گیلان نیز، پرداختن به میرزا کوچک خان جنگلی و نهضت جنگل را یکی از وظایف فرهنگی استان دانست و اظهار کرد: باید در معرفی شخصیت میرزا سنگ تمام بگذاریم.

وی با تاکید بر لزوم کشف و معرفی شخصیت های برجسته مذهبی و انقلابی شهرستان ها، عنوان کرد:اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برای هویت سازی استانی و ملی کار کند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب در گیلان، جریان جبهه فرهنگی انقلاب دارای اصالت بوده و به خط رهبری متصل است و به موقع در میدان حاضر می شود و تعارف ندارد.

حجت الاسلام پوریوسفی، با اشاره به دیدگاه منتقدانه و مطالبه گر جریان جبهه فرهنگی انقلاب، خاطرنشان کرد: باید شکاف بین مسئولان و جبهه فرهنگی انقلاب جبران شود و از ظرفیت های مردمی استفاده کنیم تا فرصت خادمی کردن از ما گرفته نشود.

وی فعالیت های فرهنگی و هنری جریان جبهه فرهنگی انقلاب را محله محور با محوریت امام جماعت و عناصر اصلی محله دانست و متذکر شد: باید جوانان انقلابی و متعهد را کشف و آنان را برای میدان های مدیریتی نظام آماده کنیم.

  • منبع خبر : ایسنا