در ماه‌های اخیر بیشتر شایعات دنیای گوشی‌های هوشمند منعطف به پرچمداران آینده سامسونگ، یعنی خانواده گلکسی S20 و دومین گوشی تاشوی آنها، گلکسی Z Flip بوده است. اما حداقل یک گوشی پرچمدار دیگر قرار است به‌زودی به بازار معرفی شود و آن Mi 10 شیائومی می‌باشد.

باوجود اخبار پراکنده‌ای که در خصوص گوشی‌های سری می ۱۰ شیائومی تا امروز منتشر شده بود، تاریخ معرفی آنها در هاله‎ای از ابهام قرار داشت. اما حالا در جدیدترین خبر منتسب به این گوشی‌ها، به نظر می‌رسد که زمان معرفی آنها لو رفته است. به گفته منبع این خبر، J1J1 و J1J2 که به‌ترتیب اسم رمزهای دو گوشی می ۱۰ و می ۱۰ پرو می‌باشند، قرار بود که در تاریخ ۷ فوریه، یعنی ۴ روز دیگر معرفی شوند. اما به‌دلیل وضعیتی که اخیراً در کشور چین حاکم است، یعنی گسترش بیماری ناشی از ویروس کرونا این برنامه به ۱۳ فوریه، یعنی ۲۴ بهمن موکول شده است. از طرف دیگر گوشی جدید بلک شارک هم که قرار بود که فردا به‌طور رسمی در مراسمی معرفی شود، اما در بیانیه Luo Yuzhou یکی از بنیانگذاران و مدیر شرکت اعلام شد که این رویداد فقط آنلاین خواهد بود.

درخصوص به زمان فروش و در دسترس قرار گرفتن گوشی‌ها، در مراسم معرفی اطلاعات موثق‌تری منتشر خواهد شد، اما منبع افشاکننده خبر گفته است که فروش Mi 10 از تاریخ ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن) آغاز خواهد شد. این منبع ادعا می‌کند که پیش‌فروش می ۱۰ پرو هم از ۱۰ فوریه آغاز شده و از ۱۸ فوریه (۲۹ بهمن) در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت.

از Mi 10 و Mi 10 Pro چه می‌دانیم؟
درخصوص مشخصات این دو گوشی اطلاعات چندان زیادی در دسترس نیست. اما به نظر می‌رسد که هر دو گوشی پرچمدار شیائومی از سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ به عنوان دوربین اصلی بهره می‌برند. البته نسخه پرو احتمالاً دارای یک سنسور بیشتر خواهد بود. همچنین Mi 10 Pro دارای یک نمایشگر ۶٫۴ اینچی OLED با رزولوشن Full HD+ و نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز می‌باشد. چیپست این دستگاه اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام است که در بالاترین نسخه با ۱۶ گیگابایت حافظه رم همراه خواهد شد. شیائومی یک باتری غول پیکر ۵۲۵۰ میلی آمپرساعتی با شارژر ۶۶ وات برای آن در نظر خواهد گرفت که می‌تواند تنها در مدت ۳۵ دقیقه به‌طور کامل باتری را شارژ کند.

بدین ترتیب و باوجود این مشخصات می‌توان انتظار داشت که شیائومی اگر Mi 10 Pro را با قیمتی ارزان‌تر از پرچمداران فعلی، روانه بازار کند، این دستگاه به یکی پرفروش‌ترین گوشی‌های ۲۰۲۰ تبدیل شود. پیش‌بینی شما در این رابطه چیست؟

https://marjaonline.ir/

  • منبع خبر : آخرین خبر