رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به مضمونی از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص دانشجویان به‌عنوان سرمایه‌های کشور، گفت: در دوران کنونی، دانش و معنویت باید توأمان در دانشجویان رشد یابد و شرایط خاص دوران دانشجویی را به فرصت تبدیل کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وبدا)، صبح امروز؛ اردوی توجیهی دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه، معاونین، مدیران ستادی و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در سالن اجلاس حوزه ریاست و همچنین دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان به‌صورت ارتباط تصویری برگزار شد.
دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست ضمن تبریک به دانشجویان جدیدالورود و خانواده‌های آن‌ها، اظهار کرد: در حال حاضر در دانشگاه علوم پزشکی گیلان باسابقه بیش از ۳۵سال فعالیت آموزشی، بهداشتی و درمانی،   ۵۵۹۴  دانشجو در هشت دانشکده پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، بهداشت، پرستاری و مامایی رشت، پردیس بین الملل انزلی و پرستاری، مامایی و پیراپزشکی لنگرود  مشغول به تحصیل هستند.
وی با اشاره به حضور نخبگان علمی و دانشگاهی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گفت: ۴۶۰ عضو هیئت‌علمی نیز در حال حاضر، در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان مشغول به فعالیت هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به حائز اهمیت برشمردن دوران دانشجویی، گفت: یکی از فرصت‌های دوران تحصیلات دانشجویی، شرایط خاص این دوران است که می‌تواند به فرصت تبدیل شود.
دکتر سالاری با اشاره به بخشی از اقدامات دانشگاه در طول بحران کرونا، گفت: توزیع بیش از ۵۸۰  قلم انواع تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌، راه‌اندازی ۱۰ CT اسکن در بیمارستان‌های دولتی استان و خرید و تجهیز دو خوابگاه دانشجویی در کنار افتتاح بیش از ۵۰ پروژه عام‌المنفعه سلامت در گیلان از نمونه این اقدامات بوده است.
وی همچنین به بخشی دیگر از اقدامات انجام‌شده در دانشگاه علوم پزشکی گیلان اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه با پیگیری‌های مکرر، دانشکده پزشکی سایت لاکان در دست احداث قرارگرفته و در کنار آن، مرکز جامع آزمون با ظرفیت ۲۱۰  دانشجو در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه توجه به نیاز و تأمین زیرساخت‌های مناسب دانشجویان پیوسته از دغدغه‌های مسوولان دانشگاه بوده، گفت: تمام مسئولان و اعضای هیئت‌علمی در کنار دانشجویان خواهند بود و با جدیت، در جهت رفع موانع آموزشی تلاش خواهند کرد، چرا  آینده و پیشرفت کشور مرهون دانشجویان  است.
دکتر سالاری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در باب دانشجویان و ضرورت نهادینه شدن بیانیه گام دوم انقلاب در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، خاطرنشان کرد: دانشجویان، از نگاه مقام معظم رهبری سرمایه های کشور هستند و آینده این کشور متعلق به آن‌ها است؛ لذا در دوران کنونی، دانش و معنویت باید توأمان در دانشگاه رشد یافته  و تقویت شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه، از زحمات دانشجویان در مدیریت بحران کرونا تقدیر کرد و گفت: زمانی که ما به توان دانشجویان نیاز داشتیم ، حدود هزار دانشجو اعلام آمادگی کردند که نمونه بارز آن در اجرای طرح واکسیناسیون عمومی علیه کرونا در استان است.
در این نشست حجت‌ الاسلام‌ والمسلمین علی اسماعیلی، مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به روایتی از امام صادق (ع)، اظهار کرد: آن امام بزرگوار ، جوانی را دوست دارد که در یکی از این دو حالت باشد: دانشجو و یا دانشمند.
وی، سیر تکامل و قرار گرفتن دانشجویان در عرصه علوم پزشکی را به لطف الهی، ثمره تلاش آنها و حمایت های والدین این عزیزان  دانست و خاطرنشان کرد که باید حمایت های شبانه روزی والدین همچنان ادامه داشته باشد.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه  بر استمرار  ارتباط والدین با فرزندان خود در زمان دانشجویی و مسئولان دانشگاه، تأکید کرد و گفت: تمام  مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در تلاش‌ هستند تا ضمن مهیا سازی بستر مناسب  آموزش تخصصی  علمی و فرهنگی ، نخبگان تحصیلکرده  و موفق  را پس از اتمام این دوره به  خانواده‌ها و جامعه تقدیم  نمایند.
گفتنی است، در این نشست، معاونین آموزشی و فرهنگی دانشجویی دانشگاه نیز در ابعاد حوزه آموزش و فرهنگ توضیحاتی را ارائه و جهت آماده‌سازی دانشجویان برای فراگیری علوم پزشکی و آیین‌نامه‌های اجرایی و آموزشی، مطالبی را بیان کردند.
در پایان مراسم، تعدادی از دانشجویان منتخب تشکل‌های دانشجویی، توسط مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان موردتقدیر و تجلیل قرار گرفتند.
  • منبع خبر : پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی گیلان