شهردار رشت اجرای دقیق عدالت و رفع تبعیض را رویکرد خود در شهرداری اعلام کرد و گفت: فرهنگ جهادی باید در سطح مدیران و سازمان‌های وابسته به شهرداری بیشتر از گذشته ترویج شود.
سید محمد احمدی شهردار رشت در دیدار با اعضای مرکز نیکوکاری و گروه‌های جهادی چتری برای رشت ضمن تبریک سال نو و فرا رسیدن نیمه شعبان اظهار داشت: فرهنگ جهادی باید در سطح مدیران شهرداری بیشتر از گذشته ترویج شود.
شهردار رشت عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین رسالت ما اجرای عدالت در حوزه‌های مختلف و رفع تبعیض است و شهرداری رشت از زمان حضور بنده در رویکرد جدیدش در جهت اجرای رسالت‌هایش تمام سعی خود را برای تحقق این امر به کار بسته است.
احمدی با بیان اینکه نسل جوان نسلی پویا بوده و خواستار پیشرفت و توسعه کشور، شهر و منطقه محل سکونت خود است تصریح کرد: ایده‌های جوانان نخبه در حوزه‌های مدیریت شهری به شرط عملیاتی بودن می‌تواند بسیار راهگشا باشد و بنده به عنوان شهردار رشت از چنین ایده‌هایی حمایت می‌کنم.
وی خدمت صادقانه به مردم شهر رشت را هدف خود خواند و ابراز داشت: احساس می‌کنم با آمدن به مجموعه مدیریت شهری و شهرداری رشت خداوند متعال توفیقی بزرگ به من عطا کرد تا بتوانم به مردم شهرم خدمت کنم.
شهردار رشت مشارکت مردم در امور را برای توسعه اجتماع تعیین کننده و مهم خواند و یادآور شد: انتخابات صحنه بی‌بدیل مشارکت و مردم سالاری است و به عقیده من قهر کردن با انتخابات و صندوق‌های رأی به ویژه برای جوانان کاری اشتباه است.
احمدی مطالبه‌گری مردم و جوانان از مسئولان را لازم و ضروری دانست و گفت: اگر خواهان توسعه و پیشرفت کشورمان و شهرمان هستیم نباید به سادگی از کنار چنین موضوعاتی رد شویم.
وی ضمن برشمردن مهم‌ترین اقدامات شهرداری رشت برای حل معضل پسماند سایت سراوان با تاکید بر اینکه کارها در این بخش با شتاب در حال انجام است اذعان کرد: وقتی ۴۰ سال است که زباله‌ها به سراوان انتقال داده می‌شود واقعا جفا است که از ما خواسته شود در عرض چهار ماه معضل پسماند را حل کنیم.
شهردار رشت با اشاره به اینکه در شرایط کنونی موانع و مشکلات نمی‌تواند سد راه فعالیت‌های جهادی شود لزوم ترویج فرهنگ جهادی در سطح مدیران شهرداری را خواستار شد و افزود: هر وقت توانستیم در مدیریت‌ها و سازمان‌هایمان تفکر جهادی را حاکم کنیم می‌توانیم بر مشکلات فائق شویم.
احمدی مدیریت یکپارچه شهری را امری که در بسیاری از کشورهای جهان پیاده‌سازی شده است دانست و گفت: متاسفانه در شهرداری‌های ما مدیریت یکپارچه شهری وجود ندارد به همین دلیل مجموعه مدیریت شهری برای انجام بسیاری از امورات باید منتظر اقدام سایر سازمان‌های متولی بماند.
وی در پایان از آمادگی شهرداری رشت برای تعامل مثبت و سازنده با جوانان در راستای بررسی و رفع مشکلات شهری سخن گفت و اظهار داشت: امیدوارم چنین نشست‌هایی استمرار داشته باشد و بتوانیم از نظرات، ایده‌ها و پیشنهادات جوانان در بخش زیباسازی شهر، المان‌سازی و سایر بخش‌ها بهره‌مند شویم.
لازم به ذکر است در این نشست جوانان در فضای صمیمی به بیان دیدگاه ها و دغدغه های خود پیرامون موضوعات شهری پرداختند.