به گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، 
معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در آئین تکریم و معارفه اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش استان گفت: اعضای شورای ارزشیابی و نظارت نقش مشورتی و بال کمکی برای تئاتر در مسیر رونق آن ایفا می کنند.

سید امیر مصباح ظهر دوشنبه در آئین تکریم و معارفه اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش استان گیلان با اشاره به حضور طیف‌های مختلف در این شورا، اظهار کرد: این شورا نقش هدایتگری در قبال هنرمندان تازه کار دارد.

وی در ادامه به تصمیم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برای تغییر تمام اعضای شورا در هر دوره اشاره کرد و افزود: هدف از این کار حضور تفکرات و نیروی جدید در این شورا است.

معاون امور هنری و سینمایی گیلان با بیان اینکه این شورا نقش مهم و تأثیرگذاری در رشد و پیشرفت تئاتر استان دارند، گفت: شورای ارزشیابی و نظارت به عنوان یک شورای مشورتی و یک بال کمکی برای تئاتر گیلان نقش آفرین خواهد بود.

وی با اشاره به حضور هنرمندان برجسته حوزه تئاتر استان گیلان در میان اعضای این شورا، اضافه کرد: حضور پیشکسوتان تئاتر گیلان در میان اعضای دوره گذشته این شورا نیز تجربه گرانقدر و دلنشین بوده که اعضای جدید باید از این تجربه استفاده کنند.

مصباح به سال سخت برای اهالی هنر بخصوص هنرمندان تئاتر اشاره و با بیان اینکه بدون اغراق شیوع ویروس کرونا بیش از همه به هنر و فعالان این عرصه در همه بخش‌ها آسیب وارده کرده است، تأکید کرد: اهالی تئاتر با حضور در صحنه‌های نمایش زنده هستند و زندگی می‌کنند که متأسفانه با شیوع این ویروس یک سالی است که دور هستند و آسیب‌های مالی بسیاری متوجه فعالان این بخش شده است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تأکید کرد: اعضای جدید شورای ارزشیابی و نظارت باید با همفکری و همدلی بسترهای لازم برای رونق و حیات دوباره تئاتر در استان را با وجود ویروس کرونا و با بهره گیری از فضای مجازی و روش‌های جدید فراهم کنند.

وی با بیان اینکه وجود تعامل در میان اعضای شورای ارزشیابی و نظارت گذشته سبب شد تا شاهد فضای خوب همدلی و همکاری در میان فعالان تئاتر باشیم، ادامه داد: قطعاً وجود پیشکسوتان بزرگی همچون استاد «انوش نصر ماسوله» زمینه ساز این موضوع بوده‌اند و اعضای جدید این شورا نیز باید از این تجربیان و گنجینه‌های ارزشمند استفاده کنند.