از ابتدای فروردین لغایت پایان مهر ماه سال جاری با مصرف سی ان جی به جای بنزین 172 میلیون و 350 هزار لیتر بنزین در گیلان صرفه جوئی شد .

به گزارش پایگاه خبری مرجع انلاین به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان و به نقل از مجتبی شکوری ، مدیر منطقه ، در هفت ماه سال جاری ۱۸۷ میلیون و ۳۳۷ هزار متر مکعب سی ان جی در استان مصرف شد که این میزان حاکی از معادل صرفه جوئی و ذخیره سازی ۱۷۲ میلیون و ۳۵۰ هزار لیتر بنزین  می باشد  .
مدیر منطقه با اعلام خبر فوق افزود : « از آغاز اجرای  طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودروها (  ۲۴ خرداد ماه  سال ۱۳۹۹ تاکنون ) ۱۰ هزار و ۶۰۰ دستگاه خودرو به صورت رایگان و یارانه ای  گازسوز شدند . »
وی همچنین با اشاره باینکه طی  هفت ماهه ابتدای سال جاری ۸۱۴ دستگاه خودرو به صورت رایگان دوگانه سوز شد اظهار کرد : « متوسط ماهانه گازسوز شدن خودروها ۲۶۴ دستگاه می باشد و ۱۵۲ دستگاه خودرو نیز در صف انتظار است و در آینده نزدیک تعویض مخازن فرسوده و منقضی خودروها نیز در دستور کار این شرکت قرار دارد . »
مدیر منطقه  باشاره به اینکه  از مهمترین مزیت های سوخت سی ان جی ، درصد بسیار پایین میزان آلایندگی آن است ، گفت : « جایگزینی سوخت پاک سی ان جی به جای بنزین برای صرفه اقتصادی و کاهش آلاینده های زیست محیطی از سیاست های کلان وزارت نفت و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران ؛ است که این مهم در گیلان و در قالب یکصد باب جایگاه سی ان جی (۳۸ باب دومنظوره بنزین و سی ان جی و ۶۲ باب تک منظوره سی ان جی )  در حال تحقق و توسعه است . »

  • منبع خبر : شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گیلان