برخی صنایع این شهرستان در بعد از ساعات اداری اقدام به حذف سیستم‌های کنترل آلودگی خود از مدار می‌کنند و موجب آلوده شدن محیط زیست می‌شوند.

علی فرهی از تشدید برخورد با صنایع آلاینده محیط زیست در این شهرستان خبر داد و گفت: هر یک از واحدهای صنعتی که موجبات آلوده کردن محیط زیست را فراهم کنند با برخورد قانونی این اداره مواجه خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه این واحدها شامل واحدهای دانه بندی، شن و ماسه، مرغداری، کارگاه زیتون و… هستند، افزود: اخیرا ۱۲ واحد صنعتی شناسایی شده‌اند که نسبت به حفاظت از محیط زیست شهرستان سهل‌انگاری می‌کنند و به همین دلیل به آنها اخطار داده‌ایم.

فرهی ادامه داد: این صنایع با سوء استفاده از تعطیلی ادارات در بعد از ساعات اداری اقدام به حذف سیستم‌های کنترل آلودگی خود از مدار می کنند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار خاطرنشان کرد: با توجه به  ضرورت حفظ محیط زیست برای آینده گان هیچگونه اغماضی در برخورد با واحدهای آلاینده لحاظ نخواهد شد و محیط زیست نسبت به اعمال نظارت قاطعانه و  حداکثری اقدام خواهد کرد.

وی یادآور شد: پایش واحدهای صنعتی ادامه دارد و تعدادی از واحدهای متخلف نیز به مرجع قضایی معرفی شدند.

فرهی در ادامه با بیان اینکه مدیریت پسماند نیز در این شهرستان با مشکل مواجه است، خاطرنشان کرد: در این خصوص نیز تذکراتی به شهرداری داده شده است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار با اشاره به اینکه شهرستان رودبار از دفنگاه اصولی زباله برخودار نیست، تصریح کرد: ۲۰ روز به شهرداری فرصت دادیم، تکلیف ما را مشخص کند.

وی اظهار کرد: طی هماهنگی با دادستان شهرستان ضمن برخورد قانونی، صدور جرایم آلایندگی و توقف فعالیت آلاینده واحدهای متخلف و به مدار برگرداندن سیستم های کنترل آلودگی، فرصتی به واحدهای متخلف اعطا شد که در صورت ارتکاب مجدد تخلف، برخورد قاطع از طرف دستگاه قضایی  صورت پذیرد.

  • منبع خبر : ایسنا