استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت استقرار صنایع تبدیلی و پیشرفته (های‌تک) و نیز برنامه‌ریزی برای رشد و ارتقاء سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی گفت: لازمست از کریدور چین - اکتائو - کاسپین برای ترانزیت کالا به کشورهای اروپایی استفاده ای شایسته شود.

 ارسلان زارع در آیین معارفه رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل جدید منطقه آزاد انزلی که با حضور مشاور رئیس‌جمهوری و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور برگزار شد؛ به نقش اثرگذار مناطق آزاد در راستای تحقق اهداف و برنامه های دولت بویژه مقابله با جنگ تحمیلی اقتصادی اشاره و اظهار کرد: این مناطق باید در سایه انجام برنامه‌ریزی، علاوه بر تلاش برای تحقق اهداف سند چشم‌انداز، راهگشای برنامه های توسعه ای نیز باشند.

وی بر لزوم برنامه ریزی و تلاش مستمر برای استفاده بیشتر از همه ظرفیت های موجود منطقه آزاد، ارتقاء میزان سرمایه گذاری داخلی و خارجی و نیز استفاده از کریدور چین، اکتائو، کاسپین به‌منظور جابجایی بار بین چین و ترانزیت کالا به کشورهای اروپایی تأکید کرد.

استاندار گیلان افزود: اهتمام جدی به تکمیل زیرساخت‌های تجاری از جمله سردخانه و انبار سرپوشیده در کاسپین از موارد مورد انتظار است.

زارع ادامه داد: باید بین بنادر کاسپین و انزلی در رقابت با بنادر سایر استان‌ها، هم‌افزایی و هم‌پوشانی وجود داشته باشد چراکه به توسعه استان گیلان می انجامد.

نماینده عالی دولت در گیلان به شعار راهبردی سال‌جاری تحت عنوان تولید؛ پشتیبانی ها و مانع‌زدایی‌ها نیز اشاره و بر ضرورت توجه به دغدغه های فعالان بخش خصوصی فعال در منطقه آزاد و تکریم فزون تر آنان بیشتر از گذشته تأکید کرد.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا و آسیب های جدی وارده به صنعت گردشگری، خاطرنشان کرد: پرواضح است که با واکسیناسیون و غلبه بر کرونا، این صنعت دوباره جان می‌گیرد و مبتنی بر این اصول؛ نباید از توسعه و تکمیل زیرساخت های آن غفلت شود.

استاندار گیلان افزود: استفاده از ظرفیت گردشگری راهبردی‌ست که به‌عنوان مکمل بخش تولید و تجارت برای رونق بخشی به فعالیت‌های دارای ارزش افزوده در منطقه آزاد انزلی باید دنبال شود.

وی شتاب در راه اندازی شهرک شماره سه انزلی را نیز مورد تأکید قرار داد و گفت: استقرار واحدهای صنایع تبدیلی و البته حمایت و پشتیبانی از صنایع های‌تک ( High-Tech ) گامی برای نقش آفرینی در اقتصاد جهانی است.

وی همچنین از تلاش ها و خدمات مدیرعامل سابق و نیز سرپرست سازمان به جهت پیشبرد برنامه های توسعه ای ترسیم شده در منطقه آزاد انزلی قدردانی و برای مدیرعامل جدید آرزوی موفقیت کرد.

منطقه آزاد انزلی می‌تواند شتاب دهنده استراتژیک اقتصاد ملی و استانی باشد

علی اوسط اکبری مقدم، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد انزلی در ادامه این مراسم، با اشاره به اینکه این منطقه می‌تواند به عنوان یک شتاب دهنده استراتژیک در بحث اقتصاد ملی و استانی به ایفای نقش بپردازد، اظهار کرد: تأکید رییس جمهور مبنی بر اتمام تکمیل خطوط ریلی و اتصال آن به بنادر منطقه آزاد انزلی مبین این مسئله بسیار مهم اقتصادی و تجاری در ارتباط با منطقه آزاد انزلی است.

وی با بیان اینکه با احترام به همه نگاه‌ها و تفکرات سیاسی تنها و تنها و با اتکا به خداوند منان و حمایت از سرمایه گذاران و کارآفرینان و تکیه بر توان فنی و تعهد در اخلاق مداری پرسنل سازمان که از سرمایه‌های گرانقدری سازمان هستند در این سازمان حضور پیدا کردم، افزود: به عنوان یک کارمند و فرزندی از این استان متعهد به انجام وظیفه و مسئولیت خود می باشم و برهمین اساس در دوران خدمت خود تلاش کردم که فقط یک کلید واژه در حوزه فعالیتی هم به عنوان محور اصلی برنامه‌ها باشد و آن هم کار است و هیچ تفکر و نگاه جانبی دیگری نمی‌تواند مانع از پرداختن اینجانب به امورات اصلی در حوزه کاری شود .

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی به ارائه تحلیلی از اوضاع کلی اقتصادی ایران پرداخت و صبر ملت صبور ایران را عامل پشت سر گذاشت تحریم های اقتصادی ارزیابی کرد و افزود:منطقه آزاد انزلی به عنوان یکی از بنگاه‌های اقتصادی کشورمان با تکیه بر فعالیت های بخش خصوصی و سرمایه گذاری های انجام شده و اعمال سیاست های دقیق و همسو با شعار پشتیبانی ها و مانع زدایی ها تلاش خواهد کرد تا مسیر سخت را به خوبی و با آرامش پشت سر گذارد.

رییس هیأت مدیره سازمان با تصریح براینکه من متعهد می گردم که همه با هم و در کنار هم و با کمک نیروهای این سازمان در راستای اهداف مشخص شده از سوی مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید گام برداریم، گفت: این همکاری و همراهی و تعهد به منظور ارتقای شاخص های اقتصاد مقاومتی است.

در پایان این مراسم علی اوسط اکبری مقدم به عنوان رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل جدید منطقه آزاد انزلی معرفی شد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا