راحت ترین راه برای ارسال آدرس های های خاموشی از سوی مردم دانلود و نصب اپلیکیشن برق من می باشد که از طریق سایت شرکت به آدرس www.gilanpdc.ir  قابل دسترس است.

دکتر محمد اسماعیل هنرمند از اجرای طرح تعدیل موقت روشنایی معابر در استان گیلان برای کاهش مصرف انرژی برق و گاز خبر داد.

هنرمند گفت: سرد شدن هوا و افزایش مصرف حامل های انرژی (برق و گاز) در بخش خانگی کشور فشار مضاعفی به صنعت برق وارد کرده است در همین راستا طرح خاموشی یک درمیان روشنایی معابر و روشنایی بزرگ راه‌ها پس از ساعت ۲۱  در کل کشور در حال اجرا است.
وی اضافه کرد: باتوجه به محدودیت شبانه تردد در شهرهای نارنجی و قرمز، روشن بودن تابلوهای بانک‌ها یا بیلبوردهای تبلیغاتی غیر ضروری است و نتیجه‌ای جز هدررفت سرمایه ملی ندارد بنابراین صنعت برق اقدام به صرفه جویی را آغاز کرده و با یکی در میان کردن روشنایی معابر و حذف روشنایی غیر ضروری در جاده‌ها حداقل به میزان ۵۰۰ مگاوات صرفه جویی ایجاد کرده است.
هنرمند خاطر نشان کرد: تعدیل روشنایی معابر با هدف کاهش مصرف گاز نیروگاهی در تمامی استان ها در حال اجراست و انتظار می رود همه دستگاه های اجرایی استان، همکاری لازم را به منظور اجرای این طرح با شرکت توزیع برق گیلان به عمل آورند.
وی افزود: دراستان گیلان طی این طرح ۹۵۰۶ دستگاه چراغ روشنایی معابر مورد تعدیل قرار گرفته و در مجموع ۱۴۲۶ کیلووات صرفه جویی صورت پذیرفته است.
هنرمند گفت: هموطنان با اقداماتی ساده مانند خاموش کردن لامپ‌های اضافی در منازل و ادارات و کاهش جزیی شعله بخاری و یا کاستن یک درجه دمای محیط، می‌توانند تا ۱۰ درصد مصرف گاز کشور را کاهش دهند که در این صورت با همکاری مردم مشکلی در تامین گاز و برق کشور در روزهای سرد سال به وجود نخواهد آمد.
وی در پایان تصریح کرد: راحت ترین راه برای ارسال آدرس های های خاموشی از سوی مردم دانلود و نصب اپلیکیشن برق من می باشد که از طریق سایت شرکت به آدرس www.gilanpdc.ir  قابل دسترس است.