سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پیامی بمناسبت روز شهدا، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا، گفت: ایران اسلامی امروز شکوه، عزت، سربلندی، استقلال، آزادی و پیشرفت‌های روزافزون خود را مرهون خون پاک و مقدس شهدا است.
به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وبدا)، دکتر محمدتقی آشوبی – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پیامی، فرارسیدن روز بزرگداشت شهدا را گرامی داشت.
در متن پیام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان آمده است؛
ولاتحسبنّ الّذین قتلوافی سبیل اللّه امواتا ًبل احیاء عندربّهم یرزقون.
 همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت مزار عاشقان، عارفان، دل‌سوختگان و دارالشفاء آزادگان خواهد بود.« امام خمینی (ره)»
نام‌گذاری ۲۲ اسفندماه به‌عنوان روز بزرگداشت شهدا بیان‌گر مقام والا و باعظمت شهدا و نمایانگر ارزش و قداست خون شهیدان در به ثمر رسیدن حاکمیت اسلام در گستره ایران و انقلاب اسلامی است.
ایران اسلامی امروز شکوه، عزت، سربلندی، استقلال، آزادی و پیشرفت‌های روزافزون خود را مرهون خون پاک و مقدس شهدا است و امت اسلام و ایران قوی و پرافتخار هیچ‌گاه حماسه‌آفرینی و جان‌فشانی شهدا، جانبازان و ایثارگرانی که درواقع بزرگ‌ترین سرمایه این سرزمین هستند را از خاطر خود فراموش نمی‌کنند.
شهیدان در همه ادوار از دوران شکل‌گیری انقلاب اسلامی تا دوران جنگ تحمیلی، حفظ امنیت و دفاع از سلامت مردم، پیوسته درسی از ایمان، عزت‌نفس، صبر و بردباری روزهای سخت را در تاریخ جاودانه ساخته و با رشادت‌های مثال‌زدنی خود، هر کار ناممکنی را سهل و میسر کردند.
این‌جانب، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای صدر اسلام، انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، شهدای امنیت و شهدای سلامت، بر روح بی‌کران شهدا و امام شهدا درود می‌فرستیم و این روز عزیز و گران‌قدر را به خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران تبریک گفته و عزت، سربلندی و توفیق روزافزون ایران اسلام را مسألت دارم.
دکتر محمدتقی آشوبی
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان