دکتر محمدعلی همتی، عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی در پیامی روز پزشک را تبریک گفت.

به گزارش مرجع آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، در متن تبریک دکتر همتی آمده است:

یا من اسمه دوا و ذکره شفا

همانا زندگی بخشیدن و علاج درد دردمندان موهبتی است که خداوند آن را شایسته انبیا می داند. معجزه ای که اکنون با تکیه بر قدرت لایتناهی پروردگار و استعانت از دانش و تجربه در دستان اطبا قرار گرفته تا با بهره گیری از این سعادت درد و الم را از تن بیماران زدوده و سلامت و زندگی دوباره را به آن ها بازگردانند. پزشکان افرادی امین و نیکو خصالند که به پشتوانه توانایی و دانایی و در کنار سایر اعضای تیم توانمند بهداشت و درمان، طلایه داران تامین سلامت جامعه بشریتند.
مایه بسی افتخار است که زادروز یگانه دانشمند فرزانه تمام دوران ابن سینا، بزرگ طبیب برجسته نامدار ایرانی و شهره جهانی که نام ایران و ایرانی را بر قله های رفیع علوم پزشکی جهان بلند آوازه ساخته، به عنوان روز پزشک نامگذاری شده است. لیکن همانقدر که این نامگذاری مایه فخر و مباهات است، مسئولیت پزشکان ایرانی که موظف به حفظ و حراست این نام مقدس هستند نیز سنگین تر می نماید. هرچند که این جامعه در تمامی زمان و ادوار نقش خود را به بهترین نحو ایفا و شایستگی خود اثبات نموده اند. حضور فعال و بی چشمداشت پزشکان در هشت سال دفاع مقدس و در جبهه های حق علیه باطل، فعالیت های خودجوش و داوطلبانه در تمامی بحران ها و حوادث غیرمترقبه در سنوات گذشته با وجود تمام مشکلات و کاستی ها، همواره در یاد و خاطر بوده و امروز نیز حضور شبانه روزی و خستگی ناپذیر در مبارزه با بیماری نوپدید کوید ۱۹ و دفاع از سلامت جامعه با استفاده از توان، دانش و تجربه، حجت را بر همگان تمام کرده است. پزشکانی که ماه هاست به دور از خانواده و عزیزان و دوشادوش سایر فعالان حوزه سلامت، تمام داشته های خود را در طبق اخلاص نهاده و از هیچ تلاشی مضایقه نکرده اند و همانطور که می دانیم تعدادی از این عزیزان جان خود را در راه دفاع از بیماران خالصانه تقدیم نموده تا برای همیشه در یاد و خاطره تمامی اعضای خانواده بزرگ سازمان اجتماعی جاویدان بمانند.
محرم و صفر ماه هایی است که همواره یادآور رشادت مردان نام آوری ایست که با ایثار و ازخودگذشتگی خود درسی بزرگ برای همگان بودند و حال تقارن حلول این ماه های گرامی با زادروز شیخ الرئیس ابو علی سینا و روز پزشک، آن هم در سالی که بحران کرونا تمامی دنیا را در برگرفته است، تاکیدی بر ضرورت تاسی همزمان از امام حسین(ع) و یارانش در رشادت و از خودگذشتگی و ابن سینا در دانش و خرد می باشد.
اینجانب فرا رسیدن یکم شهریور ماه، زادروز شیخ الرئیس ابوعلی سینا و روز پزشک را به تمامی پزشکانی که در عرصه نظام سلامت تلاش می کنند به ویژه پزشکان خدوم سازمان عزیز تامین اجتماعی تبریک عرض نموده و بر خود می بالم که خداوند افتخار بزرگ خدمت در کسوت پزشکی را به اینجانب عرضه داشته و از درگاه حضرت احدیت برای همه شما عزیزان آرزوی سلامتی و توفیق خدمت بیشتر به بیمه شدگان محترم سازمان مسئلت می نمایم. امید است با یاری خداوند و استعانت از نام پر برکت امام حسین(ع)، ابالفضل العباس(ع) و یاران وفادارشان، پایدار و پرتوان بوده و هیچ گاه از پژوهش، علم اندوزی و امانتداری دست نکشید. همانگونه که امام صادق(ع) می فرماید: مردم هر شهرى به سه چیز نیازمندند که در امور دنیا و آخرت خود به آنها رجوع کنند و چنانچه آن سه را نداشته باشند گرفتار جهل و نابسامانى مى شوند: دین شناس داناى پرهیزکار، حاکم نیکوکارى که مردم از او اطاعت کنند و پزشک بصیر مورد اعتماد.

  • منبع خبر : سازمان تامین اجتماعی اداره کل گیلان