معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از برنامه دولت برای تخصیص تسهیلات کم‌بهره ۳۵۰ میلیون تومانی به سیل‌زده سیستان و بلوچستان و پرداخت ۸۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به مالکان این واحدها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از خبرگزاری میزان – به گزارش وزارت راه و شهرسازی، مجید جودی معاون امور بازسازی بنیاد مسکن، ضمن بازدید از مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان در خصوص ارزیابی از میزان خسارت‌های وارده به واحد‌های مسکونی در روستا‌ها و شهر‌های کوچک عنوان کرد: با توجه به حجم بارندگی که در منطقه رخ داد و در یکصد سال اخیر بی‌سابقه بود پیش‌بینی خسارت‌های گسترده‌تر در استان شده بود. اما با توجه به آنکه در سال‌های گذشته ۶۰ درصد واحد‌های مسکونی جنوب سیستان و بلوچستان نوسازی و مقاوم‌سازی شد که این میزان مقاوم سازی ۶ درصد بالاتر از میانگین کشوری است؛ میزان خسارت به واحد‌های مسکونی کمتر از پیش‌بینی‌ها بود.

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: عمدتا واحد‌هایی که تحت‌تاثیر بارندگی‌ها قرار گرفتند خانه‌های خشت و گلی بودند و طبق ارزیابی‌ها، حدود ۵۵۴ واحد احداثی و حدود ۲ هزار واحد نیازمند تعمیرات در مناطق سیل‌زده شناسایی شد.

جودی توضیح داد: برای واحد‌های احداثی برنامه‌ریزی شده است تا ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره به ازای هر واحد تخصیص یابد. همچنین میزان تسهیلات بلاعوض برای هر واحد نیز ۸۰ میلیون تومان است که به زودی در دولت تصویب و ابلاغ خواهد شد.

وی توضیح داد: عملا پرداخت تسهیلات با تشکیل پرونده‌ها از امروز در مناطق سیل‌زده از محل منابع بنیاد مسکن آغاز شده است. بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منتظر مصوبه دولت نشده و عملیات بازسازی آغاز شده است. با مصوبه و ابلاغ پرداخت تسهیلات از سوی دولت عملیات بازسازی سرعت بیشتری می‌گیرد.

  • منبع خبر : خبرگزاری میزان