با حمایت های مدیران شرکت ملی گاز، استاندار سیستان و بلوچستان، تلاش شبانه روزی کارکنان معاونت مهندسی گاز گیلان و پیمانکاران شرکت و همچنین همراهی شرکت گاز سیستان و بلوچستان و همه نهادها و ادارات مرتبط، عملیات تزریق گاز به خطوط تغذیه شهر زابل به طول 46 کیلومتر با موفقیت انجام شد.

به گزارش  پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از روابط عمومی گاز گیلان، عیسی جمال نیکویی مدیرعامل شرکت با اعلام خبر تزریق گاز به خط تغذیه شهر زابل گفت: این عملیات طی روزهای هشتم و نهم آبان ۱۴۰۱، با حضور کارکنان معاونت مهندسی و اجرای طرح ها و HSE شرکت گاز استان گیلان و همچنین معاون بهره برداری شرکت گاز سیستان و بلوچستان انجام شد و طی آن خط تغذیه زابل در دو اندازه ۱۶ و ۲۰ اینچ گازدار شدند.

وی با بیان این خبر، اظهار داشت: با انجام این عملیات، شرایط برای تزریق گاز به شبکه توزیع و انشعابات گاز در شهر زابل فراهم شده و در آینده ای نزدیک، بیش از ۲۶ هزار خانوار این شهر برخوردار از نعمت گاز طبیعی خواهند شد.

جمال نیکویی مبلغ هزینه شده برای گازرسانی به زابل را بالغ بر ۲۳۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این مبالغ مربوط به پرداخت های موقت به پیمانکاران در حدود ۱۴۰ میلیارد تومان و هزینه های جانبی همچون اخذ مجوز و ترمیم آسفالت در حدود ۹۵ میلیارد تومان  تا پایان سال ۱۴۰۰ است.

مدیرعامل گاز گیلان درخصوص برنامه این شرکت برای اجرای هرچه بهتر طرح گازرسانی به منطقه سیستان، اظهار داشت: برای تحقق این مهم، جلسات کنترل پروژه به صورت مستمر در شرکت گاز استان و همچنین به صورت ویدئوکنفرانسی با مدیرعامل و مدیران ستادی شرکت ملی گاز و همچنین شرکت گاز سیستان و بلوچستان برگزار می شود و علاوه بر این مهندسین و کارشناسان شرکت طی ارتباط با ادارات و سازمان های منطقه سیستان، روند حقوقی اجرای پروژه ها نظیر انجام استعلام ها و دریافت مجوزها و تنظیم صورتجلسات واگذاری زمین را انجام می دهند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین به منظور رفع موانع و مشکلات ادامه اجرای پروژه، در آینده نزدیک جلسه ای با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و نمایندگان مردم منطقه برگزار خواهد شد.

جمال نیکویی در پایان با بیان اینکه پرسنل شرکت گاز به همراه پیمانکاران اجرایی پروژه به صورت مستمر و شبانه روزی در حال پیشبرد طرح گازرسانی به منطقه سیستان می باشند، اظهار داشت: تکمیل این طرح ملی نیازمند همراهی بیشتر مسئولین استانی و شهر های مربوطه است.

لازم به توضیح است با اجرای موفقیت آمیز پروژه بند «ق» در گیلان و برخورداری بیش از ۹۸ درصد خانوارهای گیلانی از نعمت گاز طبیعی، در سال ۱۳۹۷ شرکت گاز استان گیلان از سوی شرکت ملی گاز ایران به عنوان استان معین برای گازرسانی به منطقه سیستان، شهرستان زابل شامل شهرهای زابل، ادیمی، دوست محمد، زهک و محمد آباد انتخاب شد.

  • منبع خبر : گاز گیلان