معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان: امیدواریم تا پایان بهمن‌ماه کل جمعیت سالمند استان غربالگری شوند.

مسعود نوروزی شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان گیلان سالمندترین استان کشور بوده و حدود ۳۰۰ هزار سالمند در استان وجود دارد.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: به همین دلیل مرحله دوم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با اولویت غربالگری سالمندان گیلانی از روز شنبه در استان  آغار شد.

نوروزی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۷ هزار نفر به عبارتی ۲ درصد از سالمندان گیلانی غربالگری شده‌اند و از این تعداد ۵۳ مورد مشکوک به بیماری کرونا شناسایی شد.

وی افزود: از افراد مشکوک تست گرفته شد که تا اکنون ۳۵ مورد مبتلا به کرونا خفیف شناسایی شده و جواب تست کرونای آن‌ها مثبت بود اما این ۳۵ سالمند علائم خاصی از بیماری کرونا نداشتند.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان کرد: به محض تشخیص کرونا، این افراد قرنطینه شده و اقدامات حمایتی لازم برای آن‌ها صورت گرفت.

نوروزی با بیان اینکه قطعاً طرح غربالگری در روزهای آینده با سرعت بیشتری ادامه پیدا می‌کند گفت: امیدواریم تا پایان بهمن‌ماه کل جمعیت سالمند استان غربالگری شوند.

وی افزود: در حال حاضر ۴۵۹ مبتلا به کرونا در کل بیمارستان‌های گیلان بستری هستند که ۸۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به این آمار افزوده شدند و ۱۰۰ نفر نیز به دلیل وخامت حالشان در بخش ICU بستری هستند.

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم