معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به انتشار فراخوان سی و سومین جشنواره استانی تئاتر گیلان، از فعالان عرصه نمایش استان برای شرکت در این جشنواره دعوت کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، سید امیر مصباح اظهار کرد: این جشنواره با همکاری انجمن هنرهای نمایشی گیلان و به منظور رشد، گسترش و ساماندهی هنر تئاتر، در آذرماه ۱۴۰۰ برگزار می شود.

وی افزود: رشد و توسعه فعالیت های اجتماعی و آگاهی بخشی با تکیه بر هنر نمایش، بومی سازی ظرفیت های فرهنگی و هنری با تکیه بر استعدادهای جوان و استفاده از بسترهای فرهنگی و هنری برای رشد و اعتلای فرهنگ عمومی از اهداف جشنواره یاد شده است.

مصباح، انتخاب موضوع سی و سومین جشنواره تئاتر استانی را آزاد عنوان و اضافه کرد: موضوعات مرتبط با شعار سال، کرونا و کاهش آسیب های اجتماعی، شور و نشاط اجتماعی و تحکیم خانواده، موضوعات مرتبط با فرهنگ و هنر بومی، منطقه ای و ایرانی اسلامی و پدافند غیرعامل در اولویت هستند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه هرگونه تصمیم گیری در خصوص تغییر در برگزاری جشنواره با نظر ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا است، بیان کرد: مخاطبان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به تارنمای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان مراجعه نمایند.

گیلان با پیشینه غنی در هنر نمایش، دارای ۳۲ گروه رسمی تئاتر است.

  • منبع خبر : ارشاد گیلان