نماینده وزیر بهداشت در گیلان، با بیان اینکه هیچگونه پیش بینی برای فردای مبارزه با کرونا نداریم، عنوان کرد: هر لحظه باید آماده باشیم، زیرا کرونا واکسن ندارد و رفتار این ویروس هنوز مشخص نیست.

محمدحسین قربانی، ضمن قدردانی از مردم استان گیلان در جریان مدیریت بحران عظیم و وانفسای کرونا، اظهار کرد: مردم با رعایت بهداشت فردی و نکات ایمنی و ماندن در خانه همراهی ویژه خود را با مسئولان استان نشان دادند.

وی ستاد مقابله با کرونای گیلان را نماد مدیریت بحران در کشور دانست و افزود: گیلان اوج بحران کرونا در کشور بود و به واسطه پراکندگی جمعیت و توریستی بودن این استان، یک فضای بحرانی در آمار ابتلا و جان باختگان کرونایی ایجاد شده بود، اما از ۱۹ اسفندماه ۹۸ تا امروز، ۲۳ فروردین ماه شیب نمودار کرونا در گیلان نزولی است و مدیون تلاش کادر درمانی، مدیریت جهادی و مشارکت مردم هستیم.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان گیلان، با اشاره به آغاز فاز جدید طرح فاصله گذاری از امروز، تصریح کرد: مردم در بعد اقتصادی نگرانی هایی دارند، اما سلامت در اولویت است و لذا طرح فاصله گذاری هوشمند را اجرا خواهیم کرد.

قربانی، با بیان اینکه هنوز در بحران هستیم، اضافه کرد: امروز یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت دنیا مبتلا به کرونا هستند و حتی ایالات متحده آمریکا که داعیه دار توسعه و تجهیزات پزشکی و درمانی است، بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر مبتلا دارد لذا اگر مردم رعایت نکنند، آسیب کرونا متوجه همگان خواهد شد.

وی از مردم خواست با همراهی خدمتگزاران خود بر بحران کرونا فائق آیند و عنوان کرد: سلامت آحاد مردم در طرح فاصله گذاری اجتماعی مهم است لذا نیازمند همکاری بیش از پیش مردم هستیم تا در بحث اقتصادی و کسب و کارهای خرد و کلان دچار مشکل نشویم. از امروز ادارات با دوسوم پرسنل فعالیت می کنند و اصل بر دورکاری است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان، مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا را در حکم مصوبات شورای عالی امنیت ملی دانست و یادآور شد: همه دستگاه ها موظف به اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا هستند و الزامی ندارد که همه کارمندان سر کار حاضر شوند. در حوزه حمل و نقل عمومی نیز رعایت پروتکل های ابلاغی لازم الاجراست.

وی با اشاره به تقسیم بندی مشاغل بی خطر، کم خطر و پرخطر، خاطرنشان کرد: مشاغل بی خطر و کم خطر باید به سامانه سلامت مراجعه و مجوز فعالیت دریافت کنند. امیدواریم گیلان در طرح فاصله گذاری هوشمند نیز مانند طرح غربالگری کرونا موفق عمل کند و در نهایت الگوی دنیا باشیم.

قربانی، کشاورزی را یکی از ویژگی های جغرافیایی گیلان دانست و اظهار کرد: خوشبختانه شرایط جوی اوایل سال فصل کشاورزی ما را به تعویق انداخته و می توانیم تا پایان فروردین این بخش را مدیریت کنیم، اما به دنبال شروع کار کشاورزان باید اقدامات لازم براساس ابلاغیه های جهاد کشاورزی صورت گیرد. از رسانه ها به ویژه صدا و سیما می خواهیم نکات بهداشتی و جلوگیری از تجمعات جامعه کشاورزی را اطلاع رسانی کنند.

وی با بیان اینکه هیچگونه پیش بینی برای فردای مبارزه با کرونا نداریم، عنوان کرد: هر لحظه باید آماده باشیم، زیرا کرونا واکسن ندارد و رفتار این ویروس هنوز مشخص نیست و شاید مورد تهاجم دیگری قرار گیریم لذا اصل بر رعایت بهداشت و ماندن در خانه است.

https://marjaonline.ir/

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا