مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اجرای طرح «زمستانه کتاب» با مشارکت ۳۱ کتابفروشی استان از فروش هشت میلیارد و ۲۶ میلیون ریالی گیلان در این طرح خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی با اشاره به اجرای طرح زمستانه کتاب در راستای طرح‌های حمایتی کتاب، اظهار داشت: این طرح از ۹ تا ۱۶ اسفند با مشارکت ۳۱ کتابفروشی استان شامل ۱۹ کتابفروشی در مرکز استان و ۱۲ کتابفروشی در شهرستان‌ها با سقف مجاز خرید برای هر خریدار دو میلیون ریال اجرا شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه خریداران تا ۱۶ اسفند با مراجعه به کتابفروشی‌های عضو طرح‌، کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و کتب دانشگاهی را با یارانه ۲۵ درصدی خریداری کردند، افزود: گیلان با داشتن سه درصد از کتابفروشی‌ها، چهار درصد فروش کشور را در این طرح به خود اختصاص داد.

 

وی از فروش هشت میلیارد و ۲۶ میلیون ریالی کتاب در قالب طرح زمستانه کتاب خبر داد و اعلام کرد: در مجموع ۱۹ هزار و ۷۹۹ جلد کتاب در گیلان به فروش رسید.

 

فاضلی با اشاره به پرفروش‌ترین کتابفروشی‌ها بر اساس تعداد کتاب تصریح کرد: کتابفروشی فرازمند رشت با فروش هفت هزار و ۸۱۳ کتاب مقام سوم کشور را در طرح زمستانه کتاب کسب کرد.

 

وی عنوان کرد: همچنین در پرفروش‌ترین استان‌ها بر اساس تعداد کتاب رتبه ششم و در پرفروش‌ترین استان‌ها بر اساس مبلغ فروش نیز رتبه هشتم را کسب کردیم.

 

گیلان در طرح پاییزه کتاب نیز با مشارکت ۲۸ کتابفروشی با فروش هفت میلیارد و ۹۱۰ میلیون و ۲۳۷ هزار ریالی رتبه ششم را بر اساس میزان فروش در کشور کسب کرد.