مدیرکل اموال تملیکی گیلان، با بیان اینکه در هفت ماهه نخست امسال ۹۰ درصد کالاهای اساسی تعیین تکلیف شده است، گفت: کالاها عمدتا از طریق مزایده الکترونیکی به فروش می رسد و مبلغ حاصل از آن به خزانه دولت واریز خواهد شد.

حجت نژادقنبر، سازمان جمع آوری و فروش اموال تمکلیکی را یک نهاد حاکمیتی و تخصصی دانست و اظهار کرد: وظایف این سازمان درخصوص کالاهای متروکه است که از سوی گمرکات کشور و استان معرفی می شود.

وی کالاهای متروکه را شامل کالاهای قاچاق و ضبطی دانست و افزود: استان گیلان در بخش متروکه ۳۵۰ پرونده از سنوات گذشته داشته که شامل کالاهای اساسی و غیر اساسی می شود.

مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی گیلان در گفت وگوی ویژه خبری باران، با بیان اینکه در هفت ماهه نخست امسال ۹۰ درصد کالاهای اساسی تعیین تکلیف شده است، تصریح کرد: شاهد رشد ۶۰۰ برابری تعیین تکلیف کالاهای اساسی نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

نژادقنبر، با اشاره به فروش ۱۰ درصد باقی مانده کالاها از طریق مزایده سراسری، گفت: واگذاری کالاها به صورت مزایده الکترونیکی یا مذاکره خواهد بود.

وی در پاسخ به اینکه «ساز و کار واگذاری اموال تملیکی چیست؟»، خاطرنشان کرد: استان گیلان سعی کرده به صورت اتاق شیشه ای عمل کند و لذا کالاها عمدتا از طریق مزایده الکترونیکی به فروش می رسد و مبلغ حاصل از آن به خزانه دولت واریز خواهد شد.

مدیرکل اموال تملیکی گیلان، با بیان اینکه کالاهای ریز و درشت تملیکی می تواند در حوزه تولید و اشتغال مورد استفاده قرار گیرد، متذکر شد: این کالاها عموما شامل غلات، چوب آلات، تجهیزات مربوط به خط تولید، لاستیک، لوازم خانگی و ماشین آلات است.

وی از گیلانی ها خواست از طریق دریافت توکن از بانک ها در مزایده های ماهانه سازمان شرکت کنند و گفت: شرکت در مزایده از طریق ثبت نام در سامانه www.tamliki.ir انجام می شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا