سرپرست گروه تجویز و مصرف منطقی و اطلاع‌رسانی فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو با تاکید بر خطرساز بودن بالقوه دارو به مردم توصیه کرد قبل از دور ریختن دارو، روش امحا آن را در بروشور بخوانند.

به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از خبرگزاری میزان به گزارش ایفدانا، راضیه کشاورز، سرپرست گروه تجویز و مصرف منطقی و اطلاع‌رسانی فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو با تاکید بر زباله نبودن دارو درباره روش‌های پاکسازی قفسه‌های دارویی و دارو‌های موجود در خانه و امحا دارو‌های غیر قابل مصرف و دور ریختنی بویژه به نکات قابل توجهی اشاره کرد.

راضیه کشاورز ملکی درباره روش‌های امحا دارو‌های غیرقابل استفاده و دارو‌های تاریخ گذشته در منازل ابتدا مطالعه دقیق برچسب و یا بروشور دارو‌ها را توصیه کرد و گفت: چنانچه شرکت سازنده دارو، روشی را برای معدوم سازی دارو روی بسته بندی آن ذکر کرده باشد، باید بر آن اساس آن عمل کرد.

وی ادامه داد: در برخی از کشور‌ها روند مشخصی برای بازگرداندن دارو وجود دارد، ولی از آنجاکه در کشور ما هنوز این سیستم برقرار نشده است، توصیه می‌شود تنها دارو‌هایی که در لیست مجاز قرار دارند، در فاضلاب ریخته شود چرا که این دارو‌ها بالقوه خطرساز بوده و در صورت استفاده نامناسب تصادفی یا عمدی می‌توانند حتی با یک دوز عوارض جدی و یا مرگ را به دنبال داشته باشند.

  • منبع خبر : خبرگزاری میزان