در ادامه قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت طلا امروز چهارشنبه ۱۲ آذر ۹۹ را ببینید.

قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت طلا امروز چهارشنبه ۱۲ آذر ۹۹ در بازار و صرافی ها بر اساس مشاهدات میدانی جهت اطلاع شما همراهان همیشگی در این خبر آورده شد. در ارتباط قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت طلا امروزچهارشنبه ۱۲ ذر ۹۹ شاهد افزایش قیمت نسبت به دیروز یعنی سه شنبه ۱۱ آذر ۹۹ هستیم. در ادامه جدول قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت طلا امروز  چهارشنبه ۱۲ آذر ۹۹ را مشاهده فرمائید.دیروز عصر برای بار دوم قیمت مجدد افزایش یافت و دلار به کانال ۲۵ هزار تومان و سکه به ۱۲ میلیون افزایش یافت.

جدول قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت طلا امروز چهارشنبه ۱۲ آذر ۹۹

نوع قیمت(تومان)
دلار ۲۵٫۵۰۰
یورو ۳۰٫۴۰۰
پوند ۳۵٫۳۰۰
سکه بهار آزادی ۱۰٫۹۸۰٫۰۰۰
 سکه طرح جدید ۱۱٫۹۹۹٫۰۰۰
نیم سکه ۶٫۲۰۰٫۰۰۰
ربع سکه ۴٫۰۰۰٫۰۰۰
سکه گرمی ۲٫۳۰۰٫۰۰۰
گرم طلای ۱۸ عیار ۱٫۰۸۹٫۰۰۰

 

به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، با نوسان قیمت انس جهانی و دلار نباید انتظار کاهش قیمت طلا را داشت. پیش‌بینی می‌شود امروز قیمت طلا در بازار افزایشی باشد.

هر زمان حباب سکه بالاتر می‌رود، می‌توان انتظار داشت که قیمت این فلز گرانبها راه صعودی را در پیش بگیرد؛ چراکه نشان می‌دهد تقاضای هیجانی وارد بازار شده است. با این حال، هر چقدر این حباب بزرگ‌تر شود، ریسک خرید بیشتر شده و در نهایت با تخلیه حباب، افرادی که در نقاط بالاتر وارد شده‌اند، دچار ضرر خواهند شد.

این اتفاقی است که حداقل در سال ۹۹ دو بار رخ داد. یک‌بار در پاییز و یک بار در اوایل تابستان. در تیرماه، حباب سکه از ۵۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بالا رفت و درمهرماه از زیر یک میلیون به بالای ۲ میلیون تومان رسید. در هر دو مقطع زمانی، قیمت سکه رشد زیاد و حبابی را تجربه کرد و پس از آن، دوره‌های نزول و تعادل را تجربه کرد.

به‌نظر می‌رسد در انتظارات معامله‌گران سکه تغییری رخ داده است که زمینه‌ساز افزایش خریدهای آنها و بالا رفتن میزان حباب شده است. عده‌ای مساله تغییر انتظارات را به تغییرات جدیدی نسبت می‌دهند که در فضای سیاسی رخ داده است. ترور یکی از دانشمندان هسته‌ای ایران و تصویب کلیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در مجلس که خواستار حذف برخی محدودیت‌های هسته‌ای است، از جمله مواردی است که برخی معامله‌گران سکه و دلار به آن اشاره می‌کردند.

با این حال، برخی از فعالان هم باور داشتند، سفته‌بازان پیرامون اخبار یاد شده جوسازی روانی صورت دادند تا ضررهای قبلی خود را پوشش دهند. از نظر گروه دوم، نوسانات کنونی دلار و سکه هم پایدار نخواهد بود.