مدیر منطقه چهار شهرداری رشت: امیدواریم لایروبی پهنه سه تالاب عینک تا سه ماه آینده به اتمام برسد.
به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از مدیریت ارتباطات شهرداری رشت، سید محمد ساده روح با اشاره به تداوم عملیات اجرایی لایروبی تالاب عینک اظهار کرد: تا کنون حدود ۷۰ درصد از پهنه شماره سه تالاب عینک لایروبی شده است.
وی به توقف ۱۰ روزه لایروبی تالاب عینک به دلیل برخی مشکلات پیمانکار پروژه اشاره کرد و افزود: پنجشنبه ۱۶ آذر ماه جاری عملیات اجرایی لایروبی تالاب عینک پس برطرف شدن مشکلات پیمانکار تسریع شده و تخلیه لجن ها با قدرت در حال انجام است.
مدیر منطقه چهار شهرداری رشت با بیان اینکه ۱۶ دستگاه کامیون به همراه سه دستگاه بیل مکانیکی در حال لایروبی تالاب عینک هستند، تصریح کرد: با تسریع انجام شده در عملیات اجرایی، امیدواریم لایروبی پهنه سه تالاب عینک تا سه ماه آینده به اتمام برسد.
ساده روح، تالاب عینک با مساحت حدود ۳۳ هکتار را بزرگ ترین آب بندان شهری ایران عنوان کرد و گفت: تالاب طبیعی عینک از شرق به تقاطع غیر همسطح شهدای گمنام، از شمال به بلوار شهید افتخاری، از جنوب به پارک دانشجو و از غرب به شرکت دخانیات رشت محدود می شود و در منطقه چهار شهری واقع شده است.
وی با اشاره به اینکه افزایش آبگیری آب بندان و تامین حداقل نیاز جهت پایداری اکوسیستم از مزایای لایروبی تالاب عینک است، خاطرنشان کرد: رفع آلودگی های زیست محیطی، بازگشت به شرایط طبیعی گذشته و جوان سازی آب بندان و همچنین احیای تنوع گونه های بومی و افزایش بردباری این گونه ها از دیگر مزایای لایروبی تالاب عینک محسوب می شود.
مدیر منطقه چهار شهرداری رشت به ایجاد مسیرهای گردشگری با بازوسازی اطراف تالاب عینک اشاره کرد و اظهار کرد: ایجاد فضاهای گردشگری در حاشیه تالاب عینک به تصویب ستاد بازآفرینی استان گیلان رسیده و در این راستا مطالعات ایجاد گستر و پارک (پارک با محوریت خوارک)، پیست دوچرخه سواری، فضاهای مکث و همچنین دیگر فضاهای مرتبط با مولفه های گردشگری در حال انجام است.
 
 
 
 
  • منبع خبر : شهرداری رشت