سید مجتبی خدمت بین دانا سرپرست شهرداری رشت در نشست با مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: باید برای کاهش خسارات و مخاطرات ناشی از زلزله، سیل و سایر حوادث غیرمترقبه در سطح شهر همیشه آماده باشیم.

به گزارش  پایگاه خبری مرجع انلاین به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت – سید مجتبی خدمت بین دانا سرپرست شهرداری رشت عصر سه‌شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ در جلسه با مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان که با حضور معاونین و مدیران شهرداری رشت برگزار شد، اظهار داشت: در مقطعی که زلزله سال ۱۳۹۶ گیلان اتفاق افتاد، شهر رشت مانند امروز دارای ساختمانهای بلند نبود و کلا بلند مرتبه سازی در این شهر چندان رواج نداشت.

 سرپرست شهرداری رشت با تاکید بر اینکه باید برای کاهش خسارات و مخاطرات ناشی از زلزله، سیل و سایر حوادث غیرمترقبه در شهر همیشه آماده باشیم، تصریح کرد: بحران بحثی کاملا جدی است و اگر ما آمادگیهای لازم را برای مقابله و مواجهه با آن کسب نکنیم، حجم خسارتها افزایش می‌یابد.

 سید مجتبی خدمت بین دانا اذعان کرد: شهرداری رشت برای تعمیق ارتباطات و سطح تعاملات خود با مدیریت بحران استانداری گیلان نماینده تام‌الاختیار خود، معاون خدمات شهری را معرفی کرده و برای تحقق این کار حتی در حوزه هزینه کرد نیز منابع اعتباری آمادگی دارد.

امیر مرادی مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به گسل‌های موجود در رشت و ساخت و سازهایی که در این شهر انجام شده است، مهمترین مورد بحرانی که ما را تهدید میکند، وقوع زلزله است.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان استفاده از امکانات این نهاد و هماهنگی با مدیریت شهری برای خدمات‌رسانی مطلوب را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر شهرداری رشت این مطالبه را از مدیریت بحران داشته باشد، ما نیز از هیچ کمکی مضایقه نخواهیم کرد.

 امیر مرادی تصریح کرد: با برقراری ارتباط موثر بین اداره کل مدیریت بحران و شهرداری رشت پیش از وقوع هرگونه بحران اطلاعات لازم بدون هیچگونه مطالبه‌ای در حوزه‌های مختلف در اختیار مدیریت شهری رشت قرار می‌گیرد.

 وی اذعان کرد: ماده ۱۸ قانون اعتبارات مدیریت بحران می‌تواند به شهرداری رشت کمک کند، زیرا امکان جابه‌جایی این اعتبارات و تخصیص آن به نهادهایی مانند شهرداری کاملا وجود دارد که این کار نیازمند تقویت ارتباطات بین مدیریت بحران و شهرداری است.

 در پایان نیز گزارش کاملی از خطرات و بلایای طبیعی که استان گیلان را تهدید می کند و حوادث و مشکلاتی که تاکنون موجب خسارات زیادی به شهر رشت گردیده است از سوی مدیریت بحران استانداری گیلان

  • منبع خبر : شهرداری رشت