به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت؛
فرماندار رشت با اشاره به هجمه  فرهنگی دشمنان بر علیه مبانی دینی با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی، تاکید کرد: باید از فضای مجازی جهت  پاسخگویی درست و همه فهم به شبهات دشمنان، استفاده شود.
 مهندس علی فتح اللهی در جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات  با بیان اینکه کشور ما به عنوان پایگاه ائمه معصومین(س) محسوب می شود و در همین راستا ولایت فقیه به عنوان نعمتی مشکل گشا، در بزنگاه های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در راس حکومت آن وجود دارد، افزود: از این رو نگاه ما به بحث ائمه معصومین، متفاوت بوده و ارادت و عشق به این بزرگواران از دیرباز در میان ایرانیان وجود داشته است، به گونه ای که مردم استان گیلان، از همان ابتدا با آغوش باز  پذیرای اهل بیت و مکتب تشیع بودند.
فرماندار شهرستان رشت، در ادامه افزود: باید برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که از ظرفیت این عشق و علاقه قلبی و حقیقی مردم به ائمه استفاده نموده و ضمن تبیین صحیح تمامی مسائل در جهت کسب اهدافی متعالی، مردم را بیش از پیش به سمت و سوی محبت و دوستی اولیای الهی، سوق دهیم.
مقام عالی دولت در مرکز استان با بیان اینکه مخالفین و معاندین نظام با استفاده از ابزارهای  تبلیغاتی وسیع، تلاش دارند تا در تمام زمینه ها موانعی را بر سر راه موفقیت نظام ایجاد کنند، خاطرنشان کرد: در این مخالفت ها شکی وجود ندارد و دشمنان، متناسب با موضوع روز و ایام خاص در این حیطه وارد شده و تمام تلاش خویش را برای بسیار پررنگ جلوه دادن مشکلات و ایجاد شبهات با استفاده از زیرساخت های تبلیغاتی به کار می بندند.
وی مشارکت مردم را در تمامی امور کشور لازم و عامل موفقیت و پیشرفت نظام دانست و ادامه داد: انقلاب اسلامی انقلابی فارغ از قشر و گروه های خاص است و حتی در میان شهدای انقلاب از تمامی قشرهای فرهنگی، بازاری، دانش آموز و اداری وجود داشته و تمامی آحاد مردم در به ثمر رسیدن این انقلاب نقشی بسیار اساسی داشتند.
مهندس فتح اللهی تفکر مردم سالاری اسلامی را در زمان هشت سال دفاع مقدس، عامل ایستادگی و پایداری در مقابل ابرقدرت ها خواند و تصریح کرد: در آن زمان در بین آحاد جامعه اعتماد و باور زیادی به آرمان های انقلاب اسلامی وجود داشته و از این رو مردم نسبت به انقلاب، احساس دین داشتند.
فرماندار شهرستان رشت با اشاره به نقش تبلیغات صحیح و مبتنی بر واقعیت در پیشبرد اهداف، بیان کرد: باید به گونه ای عمل کنیم که نقشه های سوء مخالفین و دشمنان را خنثی نموده و به تبع آن در بین افراد جامعه ایجاد انگیزه و اعتماد کنیم.
وی در ادامه افزود: اگر از فضای مجازی به درستی استفاده شود، بستر مناسبی برای تبلیغات مفید و پاسخگویی درست و همه فهم برای تمامی اقشار جامعه فراهم می شود.
مهندس فتح اللهی بر تبیین موضاعات و مسائل دینی برای افراد جامعه تاکید و تصریح کرد: اجبار در پذیرش مسائل دینی می تواند نتیجه عکس را به دنبال داشته و ما را از اهداف متعالی خویش دور نماید.
فرماندار شهرستان رشت، بر استفاده از ظرفیت صدا و سیما جهت ساخت محتوا و تولید برنامه های مرتبط، تاکید کرد و اظهار داشت: برای افرادی که به فضای مجازی دسترسی ندارند، برنامه های صدا و سیما می تواند بهترین مبلغ و مشوق در این امور باشد.