هادی سلیمی در گردهمایی تیم های درمان اضطراری (BHCU) گفت : حوادث و بحران‌ها در زندگی امروزه اجتناب ناپذیر است و برای ارایه خدمات مطلوب درمانی تلاش ما این است تیم های درمانی مجرب و کارآمد آموزش دهیم .

به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از روابط عمومی هلال احمر گیلان ؛مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان بیان داشت ، در تجمعات و مراسم مختلف حوادثی رخ می دهد که آمادگی و حضور موثر می‌تواند به آسیبد دیدگان کمک قابل توجهی کند .

وی بر انتخاب درست و افراد با تجربه جهت حضور در حوادث توسط روسای شعب تاکید کرد و افزود : در هنگام حوادث افرادی باید در صحنه حضور داشته باشند که دارای بیشترین میزان تجربه و توانمندی باشند .

نهضت قنبرزاده معاون بهداشت ، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان در ادامه افزود : تیم های بهداشت و درمان اضطراری جمعیت هلال احمر بعد از زلزله بم با هدف تکمیل حلقه ی مفقود درمان پس از نجت تشکیل شد .ادامه روند درمان آسیب دیدگان تشکیل شد که خوشبختانه تاکنون تجربه‌های موفقی در حوادث و بحران‌ها داشته است .

وی گفت : جمعیت هلال احمر استان دارای چند ۱۷ تیم درمان اضطراری که شامل پزشک ، پرستار ، بهداشت محیط ، کارشناس تغذیه ، ماما ، کارشناس بهداشت روان ، کارشناس تاسیسات و امدادگر و راننده می‌باشد.
رامین کهن خاکی و سعید یعقوبی از مدرسین این دوره بودند که سرفصل های مکانیسم آمادگی و ساماندهی تیم های درمان اضطراری آموزش، اطلاع رسانی و فراخوان تیم های بهداشت و درمان اضطراری را برای کارشناسان و روسای شعب بیان کردند .

  • منبع خبر : هلال احمر گیلان