فرماندار رشت با بیان این مطلب که آسیب های ناشی از اعتیاد و مواد مخدر منحصر به فرد معتاد و خانواده اش نبوده و در صورت غفلت از پیشگیری و درمان، به کل جامعه تسری خواهد یافت، اظهار داشت: باید با پاکسازی مراکز تجمعی، محیط را برای معتادین و فروشندگان مواد مخدر ناامن نمود.
 به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، دکتر حمید رضا امام پناهی در جلسه کمیسیون مبارزه با مواد مخدر شهرستان با اشاره به اینکه مواد مخدر یکی از نگرانی‌های عمده جامعه می باشد، اظهار داشت: با ورود مواد مخدر صنعتی و جایگزینی آن با مواد سنتی توسط سوداگران مرگ، مبارزه با این بلای خانمانسوز دارای پیچیدگی‌های خاصی گردیده و نیازمند برنامه ریزی های دقیق تر می باشد.
وی با اشاره به استفاده ابزاری قاچاقچیان از معتادین برای پخش و فروش مواد مخدر، گفت: باید مبارزه، پیشگیری، بازپروری و درمان معتادین به صورت همزمان و مورد توجه ویژه متولیان امر قرار گیرد.
نماینده عالی دولت در مرکز استان با ذکر این مطلب که فضای عمومی و اماکن تفریحی باید برای استفاده خانواده ها امن باشد، اظهار داشت: ضرورت دارد تا پارک ها و سایر اماکن عمومی، با تشدید مبارزه به مکانی ناامن برای معتادین و خرده فروشان تبدیل شوند.
وی ادامه داد: نیروی انتظامی، شورای شهر و شهرداری ها در تعامل و هم افزایی با یکدیگر و شناسایی املاک و ساختمان های متروکه، نسبت به صدور اخطار قانونی به مالک و محصور نمودن این گونه اماکن اقدام نمایند.
 امام پناهی کار دستگاه های متولی امر پیشگیری مانند ورزش و جوانان و جهاد سازندگی را مهم ارزیابی کرده و گفت: اداره ورزش و جوانان با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و ورزشی مانند برگزاری مسابقات کشتی گیله مردی، برگزاری مسابقات جام پرچم در سطح روستاها و سعی بر همگانی کردن ورزش و همچنین جهاد کشاورزی با رصد و پایش اماکن مناسب رویش گیاه شاهدانه و اماکنی نظیر گلخانه ها و راه اندازی گشت های تلفیقی با نیروی انتظامی و بخشداری ها، گامهای خوبی در این راه برداشته اند.
فرماندار رشت اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال جاری در مجموعه ۱۰۴ طرح در زمینه پاکسازی نقاط آلوده، کنترل محورهای مواصلاتی، مبارزه با خرده‌فروشان، کشت خشخاش و شاهدانه و نیز ارتقاء امنیت اجتماعی توسط نیروی انتظامی به اجرا درآمده که در این مدت ۸۲۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی کشف و ضبط و ۲۱۰۰ نفر از معتادین، قاچاقچیان و خرده‌فروشان دستگیر و جمع آوری گردیده اند.
  • منبع خبر : فرمانداری شهرستان رشت