مراسم صبحگاه و رژه خودرویی سازمان آتش نشانی جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ با حضور هادی رمضانی، حسن کریمی کرنقی، رضا عاشری، مجید عزیزی، علیرضا تاج شهرستانی،نادر حسینی و سید شمس شفیعی اعضای شورای اسلامی شهر، رحیم شوقی شهردار و مدیران شهرداری در محل سازمان آتش نشانی رشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری مرجع انلاین به نقل از مدیریت ارتباطات شهرداری رشت ،راه اندازی مرکز آموزش آتش نشانی در رشت

شهردار رشت در مراسم مذکور با گرامیداشت روز ملی آتش نشان و ایمنی و قدردانی از تلاش آتش نشانان برای نجات جان و مال شهروندان اظهار کرد: سال های گذشته شاهد حوادث تلخ پلاسکو، متروپل و ده ها حریق کوچک و بزرگ در کشور بودیم که آتش نشانان به خدمت رسانی به شهروندان و هموطنان عزیزمان پرداختند.
رحیم شوقی با آرزوی موفقیت برای تمام آتش نشانان کشور به ویژه آتش نشانان رشت، افزود: وظیفه داریم شرایطی را برای آتش نشانان فراهم کنیم که هنگام انجام ماموریت دغدغه ای به غیر اطفای حریق و مقابله با حوادث نداشته باشند.
وی از راه اندازی مرکز آموزش آتش نشانی در مرکز شماره ۱۳ آتش نشانی رشت طی روزهای آینده خبر داد و بیان کرد: مرکز آموزش آتش نشانی به همت و تخصص کارکنان آتش نشانی رشت راه اندازی می شود و آتش نشانان شهر رشت، شهرداری های استان گیلان و استان های همجوار در این مرکز آموزش می بینند.
یاری رساندن به حادثه دیدگان در شرایط زیانبار ویژگی بارز آتش نشانان است
رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت نیز در مراسم صبحگاه و رژه خودرویی سازمان آتش نشانی رشت با تبریک هفته وحدت و گرامیداشت روز آتش نشانی و ایمنی گفت: سازمان آتش نشانی با هدف حفظ و ایمنی جان و اموال انسان ها تشکیل شده است.
حسن کریمی کرنقی با بیان اینکه آتش نشان قادر است در بحرانی ترین و زیانبارترین شرایط محیطی به یاری حادثه دیدگان بشتابد، تصریح کرد: آتش نشانی یکی از مشاغل سخت به شمار می آید.
نجات جان ۶۱۳ شهروند از آتش و حادثه توسط آتش نشانی رشت
رئیس سازمان آتش نشانی رشت نیز در مراسم مذکور با گرامیداشت هفتم مهر ماه روز آتش نشانی و ایمنی اظهار کرد: آتش نشانان خود را به دل آتش و حوادث می زنند تا جان شهروندان را نجات دهند.
شهرام مومنی از انجام عملیات ۳ هزار حریق و حادثه توسط آتش نشانی رشت در مدت ۶ ماه نخست سال جاری خبر داد و افزود: آتش نشانان سازمان آتش نشانی رشت جان ۶۱۳ نفر از شهروندان را از آتش و حوادث نجات دادند.
اهدای درجه به آتش نشانان از جمله برنامه های مراسم صبحگاه و رژه خودرویی آتش نشانی رشت به مناسبت ۷ مهر روز آتش نشانی و ایمنی بود.
  • منبع خبر : شهرداری رشت