استاندار گیلان با اشاره به طرح کاشت ۳۰ میلیون نهال در استان و ضرورت همراهی همگان گفت: طرح کاشت یک میلیارد نهال در کشور طی یک چهارسال برنامه دولت و تاکید مقام معظم رهبری است و مردم برای تحقق این مهم مشارکت و همراه باشند.

به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از ایرنا، اسدالله عباسی استاندار گیلان روز دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ در دومین روز از هفته درختکاری در حاشیه کاشت نهال در منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به اهمیت اقدام دولت برای کاشت یک میلیارد اصله نهال در کشور طی چهار سال اظهار کرد: برای تحقق این مهم در گیلان باید از همه ظرفیت‌های استان و مشارکت تشکل‌های مردمی استفاده شود چنانکه در سال نخست حداقل هشت میلیون درخت باید در استان غرس شود.

وی درختکاری را سنتی حسنه و ماندگار برای بهره‌مندی آیندگان عنوان کرد که در آیات قرآنی و روایات اسلامی بدان بسیار تاکید شده است، افزود: همانطوری که گذشتگان منابع طبیعی ارزشمند را به ما تحویل دادند، ما نیز باید در حفاظت از منابع طبیعی و تحویل آن به آیندگان بکوشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اهمیت کاشت نهال و توسعه آن خاطر نشان کرد: درختکاری ضمن حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا موجب توسعه فضای سبز، سرسبزی و نشاط در جامعه می‌شود از این‌رو مشارکت در این کار مهم بسیار ارزشمند و امری ماندگار است.

وی با تاکید بر ضرورت کاشت نهال مثمر و سازگار با اقلیم گیلان در فضاهای خالی استان اضافه کرد: در عین حال خلا ایجاد شده در طبیعت و عرصه منابع طبیعی در سال‌های گذشته با توجه به حوادث و پدیده هایی چون آتش‌سوزی، سیل و خشکسالی نیز باید با کاشت نهال پُر شود.

عباسی با بیان اینکه مردم باید برای کاشت نهال با دست اندرکاران منابع طبیعی و آبخیزداری استان همکاری کنند، تاکید کرد: در کنار تولید و کاشت نهال، حفاظت و حراست از درخت، جنگل و منابع طبیعی نیز باید اهتمام همگان باشد.

استاندار گیلان روز دوشنبه ۶ اصله نهال در استانداری و سه اصله در محوطه منابع طبیعی و آبخیزداری استان غرس کرد تا در کنار تک تک آحاد مردم در این خیر کثیر مشارکت نماید.

۱۵ تا ۲۱ اسفندماه هفته درختکاری و منابع طبیعی نام گرفته، شعار امسال این هفته«درخت برای زندگی، با هم بکاریم برای ایران سرسبز و قوی» است.

  • منبع خبر : ایرنا