مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان در برنامه صبح تازه شبکه باران با بیان اینکه سرانه مصرف آب شرب در گیلان بیشتر از میانگین کشوری است؛ مردم گیلان را به صرفه جویی در مصرف آب دعوت کرد.

به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب گیلان؛ مازیار علی پور به مناسبت روز بهره وری و بهینه سازی مصرف، در برنامه (سه شنبه دوم خرداد ۱۴۰۲) صبح تازه شبکه باران حضور یافت و با اشاره به شروع ایام گرم سال و افزایش سرانه مصرف، از مردم گیلان خواست در مصرف آب شرب صرفه جویی کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت: مردم عزیز استان برای شستن حیاط، خودرو، فرش، آبیاری باغات و مزارع از آب شرب استفاده نکنند و در زمان مسواک زدن، استحمام و شستشوی ظروف صرفه جویی در مصرف آب را رعایت کنند.

علی پور، استفاده از وسایل کاهنده مصرف مانند شیرآلات پدالی، چشمی و الکترونیکی و فلاش تانک های با مخزن کوچک را در کاهش مصرف آب بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: صرفه جویی در مصرف این ماده حیاتی وظیفه همگانی است و همه باید برای حفظ منابع آبی تلاش کنیم.

وی؛ همچنین در خصوص سلامت و کیفیت بالای آب آشامیدنی در سطح استان توضیحاتی داد و بیان داشت: آب شرب گیلان به صورت روزانه توسط مرکز بهداشت استان و آزمایشگاههای خود شرکت مورد سنجش قرار می گیرد؛ به لحاظ سلامت از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و هیچ نیازی برای استفاده مشترکین از دستگاههای تصفیه آب وجود ندارد.

مازیار علی پور افزود: مشترکین در صورت نیاز می توانند با سامانه ۱۲۲ تماس و آزمون کیفیت و سلامت آب شرب محل سکونت خود را از شرکت آب و فاضلاب درخواست نمایند؛ علاوه بر این هم استانی های عزیز می توانند گزارش شکستگی ها، انشعابات غیرمجاز، قطعی آب یا هر گونه مشکل مرتبط با آب و فاضلاب را به سامانه ۱۲۲ اعلام کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با اشاره به آبرسانی سیار به روستاهایی که تحت پوشش شرکت نمی باشند اظهار داشت: با شروع اجرای طرح جهاد آبرسانی در ۷۱۱ روستای گیلان از سال گذشته، شاخص بهره مندی آب شرب روستایی استان رو به افزایش می باشد.

 

  • منبع خبر : آب و فاضلاب گیلان