در حالی که از صبح امروز خبرهای ضد و نقیضی مبنی بر ابتلای 2 نفر به ویروس کرونا در قم منتشر شده بود، کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در این رابطه در حساب توییتر خود نوشت: به دنبال پیک بیماری‌های حاد تنفسی ظرف روزهای اخیر در قم، دو مورد در آزمایشات اولیه از نظر کرونا ویروس مثبت گزارش شدند، متاسفانه هر دو بیمار با توجه به کهولت سن و نقص سیستم ایمنی در بخش مراقبت‌های ویژه فوت کردند.


رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: طی این مدت ۲ نفر در یکی از بیمارستان‌های قم بر اثر بیماری تنفسی فوت کردند که امروز تست اولیه این دو فرد در مورد بیماری کرونا مثبت اعلام شد. وی با بیان اینکه پاسخ تست دوم که مربوط به ژنتیک است هنوز اعلام نشده، گفت: با مردم صادق هستیم و هر مسئله‌ای را با آن‌ها در میان می‌گذاریم و به محض اعلام تست اول آن را اعلام کردیم.

علیرضا وهاب‌زاده، مشاور وزیر بهداشت گفت: یکی از جان باختگان مردی ۶۵ ساله و فوتی دیگر جانباز شیمیایی بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه یک بیمارستان برای مقابله با بیماری‌های ویروسی در قم آماده شده است، گفت: یک بیمارستان دیگر هم در حال تخلیه است که در صورت لزوم به عنوان بیمارستان پشتیبان استفاده خواهد شد. وی در ادامه از مردم خواست آرامش خود را حفظ کنند، زیرا جای نگرانی نیست فقط موارد بهداشتی را رعایت کنند و از حضور در مراکز پرجمعیت و مسافرت‌های غیر ضروری پرهیز کنند. قدیر همچنین از وجود تعداد کافی ماسک تنفسی در قم خبر داد و گفت: استفاده از ماسک برای همه افراد ضروری نیست و فقط افراد مستعد و سالمند و یا مبتلایان به بیماری‌های خاص باید از ماسک استفاده کنند.

اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی قم درباره فوت دو بیمار در بیمارستان کامکار
به گزارش برنا، در پی فوت دو بیمار در بیمارستان کامکار قم دانشگاه علوم پزشکی قم با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: ضمن تکذیب کلیپ منتشره در فضای مجازی، همانگونه که مسولان وزارت بهداشت و درمان و رییس دانشگاه علوم پزشکی قم اشاره کرده است، به اطلاع مردم عزیز استان قم می‌رسانیم تاکنون هیچ مورد مثبت کرونا مشاهده نشده است.
در این اطلاعیه آمده است: به دنبال فوت ۲ بیمار با عوارض تنفسی در یکی از مراکز درمانی قم، به استحضار می‌رساند تاکنون هیچ گونه شواهدی تشخیصی مبنی بر ابتلا به بیماری کرونا دیده نشده است. در ادامه این اطلاعیه آمده است: ضمنا دو بیمار فوت شده هیچ گونه مسافرت خارج از کشور یا تماس مشکوکی نداشته اند. در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: شایان ذکر است، تمامی مراکز درمانی استان در آماده باش کامل به سر برده و جای نگرانی از سوی همشهریان نیست. در این اطلاعیه خاطرنشان شده است: رعایت اصول بهداشتی و شستشوی دست از جمله مسائلی مورد تاکید است.

https://marjaonline.ir/

  • منبع خبر : آخرین خبر