مهندس جواد بیدی معاون فروش و خدمات مشترکین و مهندس سیدحسن سعیدی معاون برنامه ریزی و مهندسی شرکت طی مصاحبه با صدا و سیمای مرکز گیلان به تشریح شرایط صنعت برق در فصل گرم سال جاری پرداختند.

طی این دو مصاحبه با خبر ۲۰ و ۲۳ صدا و سیمای مرکز استان تاکید شد با توجه به گرمای زودرس هوا در کل کشور، کمبود بارش ها، کاهش تولید برق در نیروگاههای برقابی و استخراج غیرمجاز رمزارزها سبب افزایش چشمگیر مصرف برق درکل کشور شده است به گونه ای که مصرف برق در کل کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

همچنین تاکید شد مشترکین محترم می توانند با اعمال راهکارهای ساده از جمله قرار دادن درجه کولر روی ۲۵ درجه (دمای آسایش)، عدم استفاده از لوازم برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف, استفاده حداکثری از روشنایی روز از خاموشی های احتمالی جلوگیری کنند.

علاوه بر این به پویش مردمی مدیریت کولرها اشاره شد که در این پویش نیاز است مردم شریف استان بین ساعت ۲ تا ۳ بعد ازظهر به مدت ۱۵ دقیقه کولرهای خودرا در خانه یا محل کار خاموش کنند و با این کار یک سوم خاموشی های ناخواسته کاهش پیدا خواهد کرد.

در این مصاحبه ها اعلام شد :جداول احتمالی خاموشی برای اطلاع رسانی به مردم شریف استان از طریق سایت اینشرکت به آدرس www.gilanpdc.ir و اپلیکیشن “برق من” در دسترس می باشد.   

  • منبع خبر : شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان