فرماندار رشت با اشاره به لزوم شکل‌گیری زنجیره حمایتی از مشاغل خانگی و توانمندسازی اقتصادی خانوار، اظهار داشت: مهارت‌آموزی بانوان و رونق اشتغال های خانگی از عوامل موثر بر تعامل سه ضلع خانواده، تولید و اشتغال بوده و از بار مشکلات خانواده ها خواهد کاست.

به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، دکتر امام پناهی روز دوشنبه مورخ ۲۴ مردادماه ۱۴۰۱در جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده شهرستان، شناسایی مشکلات حوزه بانوان و توانمندسازی زنان جامعه با هدف استفاده بیشتر از ظرفیت آنان در تصمیم سازی ها را از وظایف کارگروه عنوان و گفت: دستگاه‌های مرتبط باید با مطالعه و کسب شناخت کامل از وضعیت بانوان شهرستان رشت، زمینه تقویت مشارکت های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی زنان را فراهم آورند.

 نماینده عالی دولت در مرکز استان با بیان اهمیت ارائه آموزش های منسجم و دقیق برای ارتقاء فنی و مهارتی بانوان بخصوص زنان و دختران روستایی در جهت فراهم آوردن زمینه های اشتغال خانگی، اظهار داشت: همگرایی و هم افزایی دستگاه ها در توانمندسازی اقتصادی خانوار، علاوه بر افزایش کیفیت زندگی خانواده ها از جمله گام های موثر در تشویق به جوانسازی جمعیت می باشد.

امام پناهی با تاکید بر امکان استفاده از ظرفیت بانوان مهارت آموخته در آموزش سایر زنان، افزود: تحصیلات دانشگاهی و کسب مهارت های تخصصی می‌تواند پشتوانه ای قابل اعتنا در ورود جوانان به عرصه کارآفرینی باشد.

فرماندار رشت جوانی جمعیت و مقابله با چالش سالمندی را یکی از مهمترین پارامتر‌ها در چشم‌انداز برنامه‌های رو به توسعه کشور عنوان و خاطرنشان کرد: امروزه پیری جمعیت تهدیدی بالقوه برای آینده کشور بوده و ضروری است تا با بکار بستن اقدامات مقابله‌ای، فرهنگ سازی و استفاده از تمام ظرفیت ها بخصوص توانمندی اصحاب رسانه، در راه حل مشکل گام‌های عملی برداریم.

 وی با اشاره به نقش آفرینی قهرمانانه زنان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس و حضور چشمگیر بانوان در دستگاه‌های مختلف، خواستار استفاده از ظرفیت بانوان در برگزاری برنامه‌های گرامیداشت ایام هفته دفاع مقدس و هفته دولت گردید.

  • منبع خبر : فرمانداری شهرستان رشت