فرماندار رشت گفت: تعداد زیاد تماس‌های مردم از نقاط مختلف برای اخذ برگه تردد مسافرت به گیلان نگران‌کننده است.

مهندس علی فتح‌ اللهی شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد کرونا شهرستان رشت اظهار داشت: کرونا تلنگر بسیار بزرگی بود تا ساده انگارانه از کنار خیلی از نعمت‌ها نگذریم.

فرماندار رشت عنوان داشت: اگر نگاهی به اتفاقات گذشته و شرایط سخت کرونایی داشته باشیم می‌بینیم که کرونا همه فعالیت‌ها را تحت شعاع خود قرار داده و مشکلات زیادی را برای همه امور رقم زد.

وی افزود: اکنون اتفاق بسیار بزرگی را پیش روی داریم و آن انتخابات شورای شهر و روستا و انتخابات ریاست جمهوری است که از فردا رسماً کلید زده می‌شود و امروز نیز با دستور وزیر کشور آغاز شد.

فتح ‌اللهی تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا این انتخابات متفاوت‌ترین انتخابات در طول ادوار مختلف بوده و شرایط خاصی را پیش روی داریم لذا مخالفین نظام می‌خواهند با بزرگ کردن شیوع کرونا در انتخابات و حضور حداکثری مردم رخنه کنند.

وی بیان کرد: دولت با استفاده از تمام ظرفیت‌ها همه تلاش خود را در جهت کنترل کرونا انجام داده؛ در طرح غربالگری شهید سلیمانی اتفاق بزرگی رقم خورد که در صورت نبود آن میزان مرگ و میر افزایش بسیاری پیدا می‌کرد.

فرماندار رشت با بیان اینکه همه ما مکلف به استفاده از تمام امکانات برای ایجاد شرایط حضور مردم در پای صندوق‌های رأی هستیم اضافه کرد: شاید مردم از بابت شیوع کرونا برای شرکت در انتخابات نگران باشند ما باید سعی کنیم که بستر الکترونیکی برگزار کردن انتخابات را اگر در دستور کشوری باشد فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه وظیفه ما سنگین بوده و اکنون وضعیت بسیار متفاوت است گفت: شمارش آرا در سال‌های گذشته به صورت دستی انجام می‌شد اما امسال شمارش برگه‌های رأی و تماس آن با افراد مختلف و شیوع بیماری می‌تواند مورد هجمه‌سازی دشمن قرار بگیرد.

فرماندار رشت ابراز داشت: ما باید ببینیم اقشار مختلف اعم از مسئولان، اصناف و سایر مجموعه‌ها می‌توانند چه کمکی کنند که مردم را برای حضور پای صندوق‌های رأی دلگرم کنند.

وی عنوان داشت: انتخابات حائز اهمیت بسیاری بوده و دشمنان اکنون در حال تلاش برای دلسرد کردن مردم هستند که ما نباید اجازه دلسرد شدن مردم و موفقیت دشمنان در اجرای اهدافشان رابه آن‌ها بدهیم.

فرماندار رشت اظهار داشت: دشمنان در تلاشند مردم را ناامید کرده و نسبت به مسئولان بی اعتماد کنند لذا ما باید خدمت‌گزاری را در اولویت کار خود قرار دهیم.

وی تصریح کرد: در این شرایط تحریم‌ها و محدودیت‌ها دولت تمام تلاش خود را به کار برده تا بتواند شرایط خوبی را فراهم کند؛ تمام دولت‌های دنیا پیش بینی می‌کردند که آمار مرگ و میر بیماران کرونایی در ایران پس از مهرماه شیب صعودی تندی پیدا می‌کند.

فتح ‌اللهی خاطرنشان کرد: با تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌ها ایران در حال حاضر در مقایسه با سایر کشورها وضعیت بهتری دارد و اگر این شرایط تحریمی و محدودیت برای پیشرفته‌ترین کشورها اتفاق می‌افتاد با مشکلات بسیاری مواجه می‌شد.

فرماندار رشت اظهار داشت: در جمهوری اسلامی ایران مردم پای کار بوده و با رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری، تلاش دولت و همراهی همه افراد شرایط کرونایی در کشور کنترل شد.

فتح ‌اللهی تصریح کرد: در آستانه عید قرار داریم و اکنون از تمام نقاط ایران برای اخذ برگه تردد با ما تماس گرفته می‌شود که این اتفاق هشدار بزرگی برای ما است.

وی گفت: محدودیت‌ها وجود دارد و با توجه به سیاست‌گذاری‌هایی که در ستاد ملی کرونا اعلام می‌شود ستاد استانی کرونا در گیلان نیز سیاست‌های کلی ستاد ملی مقابله با کرونا را دنبال می‌کند.

فتح ‌اللهی با بیان اینکه مردم حق دارند در پایان سال خرید کنند افزود: اما باید از ازدحام جمعیت خوددداری شود با وجود اینکه همچنان ۹ شب تا ۳ صبح محدودیت شبانه اعمال می‌شود اما باز هم ترافیک در سطح شهر دیده می‌شود و آمار جرایم بسیار تکان‌دهنده است‌.

فرماندار رشت عنوان داشت: تقاضا داریم در بحث همراهی اصناف تأکید شود که خریدها تا آخر شب کشیده نشود و طوری مردم را هدایت کنند که در وقت مقرر و پیش از محدودیت شبانه کارهایشان را به اتمام برسانند.

وی افزود: واکسیناسیون کرونا آغاز شده و واکسن نیز به میزان مناسب خریداری شده همچنین اعتبارات ارزی آن نیز تامین شده است با تمام این شرایط هر روز یا هر هفته میران دوز تعرفه شده به دست مراکز بهداشتی در استان گیلان و سایر استان‌ها می‌رسد.

فرماندار رشت خاطرنشان کرد: اکنون واکسیناسیون کادر درمان، سالمندان و جانبازان شیمیایی در اولویت بوده و به تدریج این دایره واکسیناسیون افراد گسترش پیدا می‌کند.

وی ابراز داشت: در ۳ ماه اولیه سال بعد با تولید عمده واکسن کرونای ایرانی تعداد افراد واکسینه شده به چند میلیون نفر می‌رسد اما نباید عادی انگاری و بی‌تفاوتی را در پیش بگیریم.

فتح ‌اللهی گفت: در طی یک سال نتوانستیم به تالارها مجوز فعالیت بدهیم و اکنون در شرایط سختی دارند همچنین تالارها نیز با سایر بخش‌ها ارتباط کاری داشتند که در کار آن‌ها نیز خلل ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه هیچ کدام از ما تمایلی به پلمپ و عدم فعالیت مغازه ها و اصناف را نداریم اظهار داشت: سلامت مردم در اولویت است و برای حفظ سلامت مردم ناچار به اعمال محدودیت‌های لازم هستیم.

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم