استاندار گیلان گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان گیلان کمتر از میانگین کشوری است.

ارسلان زارع در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا، ضمن تبریک آغاز سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: آسیب‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا با همراهی، همدلی مردم و تلاش کادر درمان و همت خدمتگزاران در تمامی قوا، نیروهای مسلح و بسیج کمتر شد.

استاندار گیلان با اشاره به سختی‌های سال ۱۳۹۹ خاطرنشان کرد: سال گذشته با تشدید تحریم‌ها و جنگ اقتصادی تحمیل شده از سوی دولت‌های استکباری مواجه بودیم که سال سختی بود و در کنار آن شیوع ویروس منحوس کرونا نیز مشکلاتی ایجاد کرد.

زارع به برخی آسیب‌های کرونا به جامعه اشاره و بیان کرد: این بیماری در کنار مشکلاتی که برای جامعه به‌همراه داشت به کارکنان حوزه تأمین و حفظ سلامت مردم و اقشار مختلف جامعه از جمله اصناف و مشاغل مختلف نیز آسیب وارد کرد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان افزود: دو شهر استان گیلان که پیش از نوروز در وضعیت آبی کرونایی قرار داشتند امروز در وضعیت زرد و شهرستان رودسر نیز به وضعیت نارنجی رسید که نشان‌دهنده عدم توجه جدی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است‌.

وی با بیان اینکه تغییر شرایط کرونایی یک هشدار است و می‌تواند منجر به رشد این بیماری و افزایش بیماران بستری شود تصریح کرد: میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اواخر سال گذشته به‌طور متوسط بیش از ۸۰ درصد بود.

استاندار گیلان ضمن قدردانی از هدایت‌ها و حمایت‌های رهبر معظم انقلاب، تلاش‌ رئیس جمهور،  همکاری مسئولان قوا، نیروهای مسلح و نمایندگان آنان در استان خاطرنشان کرد: از مردم گیلان، اصحاب رسانه، سمن‌ها و اصناف مختلف به‌سبب همراهی‌ها در جهت کنترل این بیماری تشکر می‌کنم.

زارع با اشاره به اهمیت آگاهی‌بخشی در ایام تعطیلات نوروز عنوان کرد: هشدارها و نگرانی‌ها می‌بایست از طریق تولیدات متنوع رسانه‌ای اطلاع‌رسانی شود و از مسافران بخواهیم که زمان سفر خود را کوتاه کنند و در تعطیلات و روز طبیعت از تجمع و اجتماعات پرهیز کنند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور هم‌اکنون به کمتر از ۶۰ درصد رسیده است ابراز داشت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در گیلان کمتر از میانگین کشوری است که نگران‌کننده بوده و انتظار داریم ضمن پرهیز از تجمع به پروتکل‌ها بیشتر توجه شود.

وی اعیاد شعبانیه به‌ویژه میلاد حضرت ولی‌عصر(عج) را به همگان تبریک گفت و خاطرنشان کرد: نیمه شعبان روز انتظار ظهور امیدبخش جامعه بشری است و روز میلاد امامی است که پرچم عدالت، پیشرفت و تعالی را برافراشته می‌کند و به جامعه نشاط می‌بخشد.

استاندار گیلان با اشاره به معنای واقعی انتظار فرج اظهار داشت: انتظار فرج به‌معنای گوشه‌نشینی نیست بلکه آغاز تحرک بر مبنای اندیشه، درک و شناخت جامعه است و در این حالت منتظر واقعی معنا پیدا می‌کند.

زارع برخی پژوهش‌های انجام شده در دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی و کشورمان در حوزه اماکن انتقال ویروس کرونا را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: براساس تحقیقات و پژوهش‌های مذکور، رستوران‌ها می‌توانند یکی از مهم‌ترین اماکن انتقال ویروس کرونا باشند.

وی با بیان اینکه حضور در رستوران و استفاده از این فضا در گیلان نسبت به دیگر استان‌ها بیشتر است خاطرنشان کرد: تشدید نظارت‌ها و همچنین بررسی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این اماکن در تمامی شهرستان‌ها ضروری است و با افرادی که دستورالعمل‌ها را رعایت نمی‌کنند برخورد شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم