جامعه و حوادث

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری گیلان گفت: در تعطیلات نوروزی امسال میزان ورود گردشگران خارجی به گیلان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۷۱ درصد افزایش داشته است.

شهرود امیر انتخابی  با بیان اینکه طبق آمارها روند کاهش ورود مسافران نوروزی به گیلان همچنان ادامه دارد اظهار داشت: برخلاف مسافران داخلی امسال میزان ورود گردشگران خارجی به گیلان در مقایسه با سال گذشته مجموعاً چیزی حدود ۷۱ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری گیلان تعداد گردشگران اقامت‌کننده در مراکز اقامتی استان را برشمرد و افزود:‌ از تاریخ ۲۷ اسفند ۹۷ تا ۵ فروردین ۹۸ حدود ۳۹۲ گردشگر خارحی در مراکز اقامتی استان اقامت کردند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۶٫۸۰ درصد رشد داشته است.

امیرانتخابی در تشریح مهم‌ترین علل کاهش میزان ورود مسافران نوروزی داخلی به استان گیلان وضعیت جوی و شرایط آب و هوایی حاکم بر منطقه شمال را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: طبق پیش‌بینی اعلام شده سازمان هواشناسی ناپایداری‌های جوی تا ۱۶ روز آینده ادامه پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌ها در همین زمان یاد شده میزان بارش باران در کشورمان در روزهای آینده از میزان بارندگی‌ها در کل آسیا و اروپا بیشتر خواهد بود بیان داشت: با توجه به بارش متناوب باران در روزهای آینده احتمال روند کاهش ورود مسافران نوروزی به گیلان دور از انتظار نیست.

وی به تعداد مسافران اقامت‌کننده در استان گیلان اشاره کرد و بیان داشت:‌ از ۲۷ اسفند ۹۷ تا ۵ فروردین امسال تعداد یک میلیون و ۶۰۰ هزار و ۶۸۸ نفر در مراکز اقامتی ثابت و موقت گیلان اقامت کردند که این آمار نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۵۹٫۷۰ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری گیلان  افزود: از تاریخ ۲۷ اسفند ۹۷ تا ۵ فروردین ۹۸ تعداد ۳ میلیون و ۴۶ هزار و ۴۱۴ نفر مسافر نوروزی از مرزهای زمینی و هوایی به گیلان وارد شده‌اند که این آمار در مقایسه با سال گذشته با کاهش ۱۰٫۳ درصدی مواجه است.

امیرانتخابی به آمار تردد وسایل نقلیه ورودی به استان گیلان در یک هفته اخیر اشاره کرد و ابراز داشت:‌ در چند روز گذشته ۶۷۷ هزار و ۱۸۳ دستگاه خودرو به گیلان وارد شده است که طبق آمارهای موجود و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته این تعداد نیز با کاهش ۶٫۷۹ درصدی مواجه بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری گیلان بازدید مسافران نوروزی از موزه‌ها و بناهای تاریخی و مراکز تفریحی و سرگرمی استان را برشمرد و تصریح کرد: در ۸ روز گذشته ۱۰۰ هزار و ۳۵۲ نفر از این مکان‌ها بازدید کردند که آمار آن در مقایسه با سال گذشته ۱۱٫۹۷ درصد کاهش داشت.

امیر انتخابی از اشغال ۷۰٫۸۱ درصدی تأسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری استان گیلان توسط مسافران نوروزی خبر داد و اظهار داشت:‌ تاکنون هزار و ۲۸۴ بازدید نظارتی توسط بازرسان از اماکن تفریحی و اقامتی استان گیلان انجام شده است./تسنیم