معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری رشت با اشاره به لزوم تسهیل دسترسی شهروندان به واحدهای نانوایی و اطمینان از تامین نان مورد نیاز شهروندان در مواقع بحران، اظهار داشت: واحدهای خبازی واقع در مسیرهای پرتردد و دارای قابلیت دسترسی بالای مردم، دوگانه سوز می شوند.

به گزارش مرجع انلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت‌؛ مهندس میراعلمی در جلسه تنظیم بازار و جلسه آرد و نان شهرستان رشت با تاکید بر اهمیت رعایت موازین بهداشتی در تهیه و پخت نان مصرفی شهروندان، اظهار داشت: نانوایانی که با رعایت ضوابط صنفی و بهداشتی و طی دوره های آموزشی مرتبط فنی و حرفه ای موفق به کسب شاخص های لازم شوند، مورد تشویق قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به لزوم دوگانه سوز بودن واحدهای خبازی برای داشتن آمادگی های لازم در صورت بروز بحران های احتمالی و مشکلات ناشی از برودت هوا، گفت: تمامی واحدهای نانوایی برخوردار از سهمیه آرد یارانه ای اول و دوم، با در نظر گرفتن پراکندگی در پهنه های جغرافیایی و با اولویت قرارگیری در مسیرهای پرتردد با دسترسی آسان دوگانه سوز خواهند شد. میراعلمی با بیان اینکه از مجموع ۱۱۰۰ واحد خبازی فعال درسطح شهرستان رشت تعداد ۲۸۸ واحد دوگانه سوز هستند اظهار داشت: افزایش تعداد واحدهای دوگانه سوز در راستای اجرایی شدن برنامه های پدافند غیر عامل انجام خواهد شد.

معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری رشت با تاکید بر حفظ سلامت و کیفیت نان مصرفی سبد خانوار، اظهار داشت: بالا بردن کیفیت نان ارائه شده به مردم ، نقش بالایی در کاهش دور ریز نان و به تبع آن در صرفه جویی مقدار آرد مصرفی و حامل های انرژی خواهد داشت.میراعلمی با اشاره به سوء استفاده برخی فرصت طلبان در پی انتشار شایعات مختلف پیرامون حذف ارز ترجیحی، گفت‌: اجرای نظارت های دقیق و هوشمند در سطح بازار و جلوگیری از سوء استفاده برخی سودجویان از انتشار اخبار مربوط به حذف ارز ترجیحی در اولویت کاری مجموعه فرمانداری رشت قرار دارد. وی با اعلام الکترونیکی شدن حواله های کود شیمیایی در فصل کشاورزی پیش رو، خواستار همکاری بیش از پیش دهیاران در امر اطلاع رسانی به موقع به کشاورزان شد.

  • منبع خبر : فرمانداری رشت