بازیکنان پرسپولیس و استقلال برای دربی آسیایی انگیزه‌های بسیار زیادی دارند و با تمام قوا مقابل یکدیگر صف آرایی می‌کنند.

با توجه به صدرنشینی پرسپولیس در گروه E مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در صورتی که استقلال در گروه C رتبه دوم را از آن خود کند، شاهد تقابل پرسپولیس و استقلال در  آسیا خواهیم بود.
این اتفاق بسیار خوب و جذابی است که مسلماً هیجان زیادی را به فوتبال ایران و حتی آسیا تزریق می‌کند. پرسپولیس و استقلال تا حالا در رقابت‌های آسیایی با هم پیکار نکرده‌اند و این بازی می‌تواند اولین تقابل آنها باشد که در نوع خود جالب توجه است.
صرف نظر از هیجانی که بابت این بازی به فوتبال آسیا و فوتبال دوستان ایرانی می‌رسد، باید گفت تقابل دو تیم ایرانی در مرحله یک هشتم نهایی باعث می‌شود تا خیال ما بابت کسب یک سهمیه در میان هشت تیم نهایی هم راحت شود. به هر حال چه پرسپولیس بازی را ببرد و چه استقلال، یکی از نمایندگان ایران قطعاً به مرحله بعدی می‌رسد که این مسئله در نوع خودش اتفاق مثبتی است.
نکته دیگر اینکه به طور حتم بازیکنان پرسپولیس و استقلال برای دربی آسیایی انگیزه‌های بسیار زیادی دارند و با تمام قوا مقابل یکدیگر صف آرایی می‌کنند.
هیچ اشکالی هم ندارد که دو تیم مطرح ایران مثل بارسا و رئال سالی چند بار با هم بازی کنند و اتفاقاً تقابل آنها می‌تواند جذابیت‌های زیادی برای کنفدراسیون فوتبال آسیا داشته باشد البته به شرطی که مسئولان دلار دوست این کنفدراسیون بازی پرسپولیس و استقلال را هم در عربستان یا هندوستان برگزار نکنند!