برای بسیاری از افراد دانستن لحظه‌ای و مداوم فشار خون امری مهم و حیاتی است و به همین دلیل اگر ابزاری وجود داشته باشد که این کمیت را بتواند با دقت مناسبی و به صورت آنلاین اندازه گیری کند می‌تواند در حفظ سلامتی آنها تأثیر بسزایی بگذارد. سامسونگ به تازگی راهکاری مناسب برای این نیاز ارائه کرده است.

ساعت‌ ابزاری است که دائماً روی مچ دست ما بسته شده و اگر از نوع هوشمند با سنسورهای خاص باشد این امکان را خواهد داشت که بتواند به صورت مداوم از داده‌های سلامت ما مطلع شود.

سامسونگ به تازگی ابزاری را معرفی کرده که می‌تواند در این زمینه بسیار کارآمد باشد. این ابزار نرم‌افزاری است که بر روی همه ساعت‌های هوشمند هوشمند شرکت از سری Galaxy Watch نصب شده و این امکان را فراهم خواهد کرد تا بتوان کمیت فشار خون فرد را با دقت قابل قبولی اندازه گرفت.

در همین زمینه سامسونگ نرم‌افزار Health Monitor را معرفی کرده که در ابتدای کار نیاز به کالیبراسیون با یک دستگاه فشار سنج خون سنتی را دارد. پس از کالیبراسیون شما دیگر مشکلی نخواهید داشت و با استفاده از این ابزار می‌توانید بازه‌های زمانی را مشخص کنید تا فشار خون شما از طریق ساعتی که روی مچ‌تان بسته شده اندازه‌گیری شود.

سامسونگ پیشنهاد کرده که برای دریافت بهترین نتیجه با استفاده از ساعت Galaxy Warch Active 2 و این نرم‌افزار بدست خواهد آمد ولی اگر فرایند کالیبراسیون به خوبی انجام پذیرد باقی ساعت‌های سری Galaxy Watch نیز می‌توانند برای این منظور مورد استفاده قرار بگیرند.

این نرم‌افزار همچنان در حال توسعه، افزودن قابلیت‌ها و رفع عیوب است و تا به امروز توسط وزارت امنیت غذا و داروی کره جنوبی مورد تأیید قرار گرفته که عملکرد صحیح آن را تضمین می‌کند.

روند کار نیز بسیار ساده است. پس از کالیبراسیون شما نرم‌افزار آن را روی ساعت گلکسی واچ خود اجرا کرده و روی گزینه “Measure My Blood Pressure” کلیک می‌کنید. روند اندازه‌گیری فشار خون آغاز شده و در چند ثانیه به اتمام می‌رسد. حتی این امکان نیز وجود دارد که برای دورهای مختلف اندازه‌گیری فشار خون یادداشت‌ها و شرایط جسمی دیگر را نیز ثبت کرده و پس از آن در اختیار پزشک معالج خود قرار دهید.

https://marjaonline.ir/

  • منبع خبر : آخرین خبر