با اینکه سونی در نسخه اسلیم و پرو پلی استیشن 4 عملکرد وای فای این دو کنسول را بهبود داد اما آن دسته از طرفدارانی که از اولین نسخه PS4 تهیه کرده بودند با سیستم وایرلس کنسول خود به مشکل خوردند و برای انجام بازی‌های آنلاین با کیفیت بالا مجبور به استفاده از اتصال باسیم اینترنت بودند. اما با تائید وای فای 6 برای پلی استیشن 5 به نظر می‌رسد سونی دیگر اشتباه نسل قبل را تکرار نخواهد کرد و خیال کاربران از این بابت می‌تواند راحت باشد.

اگر چه پلی استیشن ۴ در زمان عرضه مجهز به سخت افزار بسیار قدرتمندی بود اما صاحبین این کنسول پرفروش به خوبی با یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف آن که ضعف شدید در سیستم وایرلس دستگاه است آشنایی دارند. از آنجایی که سونی در این کنسول به جای استفاده از فناوری جدیدتر و پر سرعت‌تر نسل پنجمی ۸۰۲٫۱۱ac، از تراشه وای فای منسوخ شده و قدیمی استفاده کرد که این نقطه ضعف بر PS4 تحمیل شد. اکنون وب سایت برزیلی Technoblog از مشخصات فنی کنسول نسل بعدی سونی در بخش اتصال وایرلس این دستگاه پرده برداشته است و مطابق اطلاعات این وب سایت، کنسول پلی استیشن به وای فای ۶ و بلوتوث نسخه ۵٫۱ مجهز است.

وای فای ۶ برای پلی استیشن ۵ و تضمین اتصال بیسیم پرسرعت
وای فای ۶ با استاندارد ۸۰۲٫۱۱ac قادر به رسیدن به حداکثر سرعت دانلود ۹٫۶ گیگابیت بر ثانیه می‌باشد. در حالی که این مقدار در پلی استیشن ۴ نسخه اصلی با نسل چهارم وای فای نهایتا ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه بود و پلی استیشن ۴ پرو پلی استیشن ۴ اسلیم با برخورداری از وای فای نسل پنجم از حداکثر سرعت دانلود ۳٫۵ گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کردند. البته که تمامی این سرعت‌های ذکر شده تئوری هستند و در عمل اگر خوش شانس باشید در شرایط واقعی نهایت سرعت شما تقریبا ۱۰ برابر پائین‌تر از سرعت‌های اسمی اعلام شده خواهد بود. اما به منظور مقایسه می‌توان گفت که وای فای ۶ که در PS5 حضور دارد ۳۲ برابر پرسرعت‌تر از وای فای ۴ در پلی استیشن ۴ اصلی است.

همچنین نسل جدید فناوری وای فای پایداری بیشتری دارد و می‌تواند وسعت بیشتری را تحت پوشش قرار دهد و در مکان‌هایی مانند آپارتمان‌ها با وجود دیوارهای متعدد عملکرد مناسبی از خود نشان خواهد داد. بدین ترتیب سونی برای جبران گذشته و احتمالا رهایی کاربران از کابل شبکه، از جدیدترین فناوری وایرلس در کنسول جدید خود استفاده می‌کند. در بخش بلوتوث، اگرچه جدیدترین نسخه، بلوتوث ۵٫۲ است اما با وجود نسخه ۵٫۱، پلی استیشن ۵ از نظر اتصالات یک کنسول بروز محسوب می‌شود و ارتقای بزرگی نسبت به PS4 اصلی که دارای بلوتوث ۲٫۱ به شمار می‌رود. پلی استیشن ۴ مجهز به بلوتوث ۴٫۰ بود. بنابراین خوشبختانه PS5 سازگاری بالایی با دستگاه‌های بلوتوثی خواهد داشت. سونی کنسول PS5 را امسال وارد بازار خواهد کرد اما زمان دقیق عرضه و قیمت این دستگاه هنوز نامشخص است.

مرجع آنلاین

  • منبع خبر : آخرین خبر