اعضای دفتر کارافرینی مرکز علمی کاربردی جهاد دانشکاهی رشت، نخستین نشست خود را سال تحصیلی جدید برگزار کردند

در این نشست که  به طور مجازی و در سامانه امجد برگزار شد، دکتر فدایی، رییس مرکز ،دکتر خانزاده، مدیرگروه و مسئول دفتر کارافرینی مرکز ، خانم دکتر کشاف ،مدیرگروه مرکز ،خانم صفاری، مدرس فعال و کارافرین گروه گرافیک و هنر ،خانم روستا مدیرحوزه آموزش و پژوهش  مرکز ،آقای اللهیاری مدیر اداری مجتمع آموزشی جهاد دانشگاهی و خانم معصومه برزگر پور دانشجوی فعال وکارآفرین در  رشته گرافیک  حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه دکتر فدایی ،درباره اهداف دفتر کارآفرینی سخنانی ایراد کردند و گفتند: همه مراکز آموزش علمی کاربردی  در کنار آموزش های بلند مدت فعالیت هایی در حوزه های فرهنگی، کارآفرینی، پژوهشی دارند .

وی همچنین گفتند با توجه به تاکید مراکز علمی کاربردی به سمت کاربردی شدن ، ما به دنبال خارج شدن از آموزش های تئوری هستیم  و مهارتی شدن از اهداف مهم ماست .

دکتر فدایی همچنین ادامه داد: قصد ما در  دفتر کارآفرینی که مورد تاکید دانشگاه جامع و موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی است ، این است که  با کمک اعضاء دفتر کارآفرینی بتوانیم سطح کیفی فعالیت های  این دفتر را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه از بین ۳۴ مرکز علمی کاربردی ۱۷ مرکز صاحب این دفتر می باشند افزود: برای شکل گیری کانون شکوفایی و خلاقیت ،ورکشاپ و سایر فعالیت ما منتظر  ایده هایی از سمت دانشجویان و مدرسین هستم تا با جهت دهی درست و مناسب  به سمت تجاری سازی پیش برودو برای رسیدن به اهداف باید با ارتباط هدفمند با دانشجو، درآنان ایجاد انگیزه کرد و به سمت فعالیت در حوزه کارآفرینی سوق داد.

در بخش دیگر این نشست دکتر خانزاده مدیرگروه و عضو دفتر کارافرینی با اشاره به شرح وظایف دفاتر کارآفرینی ، گزارشی از اقدامات انجام شده دفتر کارآفرینی مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی رشت در سال۱۴۰۰ ارائه کرد و افزود : در راستای تحقق بیانات مقام معظم رهبری و عملیاتی نمودن شعار سال و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در عرصه آموزش کارآفرینی و به منظور دستیابی به دانشگاه کارآفرین و ایجاد اشتغال مولد و اقتصاد پویا،  دفتر کارآفرینی مرکز به دنبال اهدافی است که باید تلاش کنیم تا پایان سال ۱۴۰۰ به آنها دست یابیم.

در ادامه جلسه، سمیرا صفاری ،مدرس  گروه هنر مرکز ، با اشاره به برگزاری جشنواره ها ،استارتاپ ها ،نمایشگاههای داخلی و خارجی و دیگر برنامه های جمعی جهت رسیدن به اهداف دفتر کارآفرینی گفتند از پتانسیل دانشجویان شاغل می توان در این راستا  بهره گرفت .

دکتر کشاف مدیرگروه رشته های هنر و معماری مرکز  نیز از استارت آپ هایی با ایده نو و جدید سخن گفت و یادآور شد اساتید می توانند نقش مهمی در شناسایی دانشجویان فعال و ایده پرداز و معرفی آنان داشته باشند.

در پایان جلسه مقرر شد در صورت امکان، تمهیداتی برای برگزاری نمایشگاه و استارت آپ در محل مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی رشت فراهم گردد و ایده‌های نو دانشجویان در راستای ارتقای فعالیت پژوهشی، کارآفرینی و درآمدزا توسط مدرسین شناسایی و به دفتر کارآفرینی معرفی شود.

  • منبع خبر : پایگاه خبری جهاد دانشگاهی گیلان: