نشست تخصصی اجرای روند کاشت حلزون شنوایی با حضور مدیرکل بهزیستی گیلان، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مدیران کل و معاونین توانبخشی استان‌های قزوین، زنجان و اردبیل، معاونین توانبخشی و پیشگیری بهزیستی گیلان، رئیس کاشت حلزون شنوایی گیلان و سایر کارشناسان مسئول و رؤسای دوایر ستادی بهزیستی به میزبانی استان گیلان در سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب‌دا)؛ چهارشنبه – دوم آذر ماه، نشست تخصصی اجرای مراحل کاشت حلزون شنوایی، در سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی برگزار شد.

در این نشست سیدمهدی خدمت بین دانا – مدیرکل بهزیستی استان گیلان به بیان اهمیت موضوع کاشت حلزون در پیشگیری از یک معلولیت مهم پرداخت و گفت: پیشگیری و اقدام به موقع والدین در مقوله شنوایی کودکان می‌تواند بسیاری از مشکلات و معضلات در این زمینه را کاهش دهد.

وی با اشاره به اینکه اجرای روند کاشت حلزون شنوایی و کار درمان این نوع معلولیت یک امر تخصصی است ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته و استفاده از ظرفیت‌های متخصصان این رشته به نتایج خوبی در زمینه کاشت حلزون شنوایی رسیدیم و در آینده روند درمان این معلولیت برای اولین بار در استان گیلان در مکانی مجهز با امکانات و تجهیزاتی بیشتر و تخصصی صورت خواهد گرفت و بر اساس هماهنگی‌های لازم سه استان همجوار قزوین، زنجان و اردبیل نیز می‌توانند از این امکانات در جهت رفع مشکلات بیماران استفاده کنند.

همچنن دکتر عقیل قلی پور – معاون درمان دانشگاه نیز ضمن حضور در جلسه اهمیت موضوع کاشت حلزون را یادآور شد و در خاتمه جلسه نیز سایر مدعوین و حاضرین به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

در ادامه جلسه نیز دکتر شادمان نعمتی – رئیس مرکز کاشت حلزون گیلان با اشاره به اقدامات بهزیستی گیلان در جهت پیگیری اجرای روند کاشت حلزون و توانبخشی شنوایی در گیلان، مطالبی را در خصوص مرکز کاشت حلزون شنوایی گیلان و نحوه شکل‌گیری و فرایند جراحی و توانبخشی شنوایی ارائه نمود.

گفتنی است پس از این نشست، از امکانات بیمارستان و مرکز کاشت و توانبخشی آوای کاسپین توسط مدیرکل بهزیستی استان گیلان و سایر مدیران کل و معاونین استان‌های قزوین زنجان و اردبیل بازدید بعمل آمد.

  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان