به منظور بررسی مسائل مرتبط با صنعت آب و برق استان گیلان جهت گذر از پیک تابستان سالی جاری، جلسه شورای انسجام بخشی این صنعت به ریاست محمدتقی مهدیزاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان و رئیس شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان با حضور مدیران عامل شرکت های تابعه و وابسته وزارت نیرو در این استان برپا و اجراء شد.

به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین – در ابتدای این نشست مهدیزاده  مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان خاطرنشان کرد: موفقیت های دولت در گذر موفق از تابستان سال گذشته در بحث تامین آب و برق برخلاف تجربیات تلخ سالیان گذشته، دستاورد بزرگی است که نشان دهنده وفاق و همدلی دولت و ملت در عرصه خدمت رسانی است.
وی تاکید کرد: موفقیت های حاصل شده در این حوزه در سال ۱۴۰۱نشان دهنده کارآمدی شرکت های تابعه وزارت نیرو در استان است و مبین توانمندی آنها در مدیریت پیک سال جدید است.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان و رئیس شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان افزود: مهم ترین رکن در کار و خدمت مردم هستند و باید جلب رضایت آنها در سرلوحه انجام امور قرار گیرد و جهت تحقق این امر، همگرائی و همکاری شرکت های وابسته وزارت نیرو در استان گیلان جهت گذر موفق از دوران اوج بار تابستان ۱۴۰۲ ضروری و اجتناب ناپذیر است.
مهدیزاده گفت: برنامه ها و اقدامات مهمی از سوی وزارت نیرو برای گذر از پیک تابستان ۱۴۰۲ پیش بینی شده است که از جمله می توان به اجرای طرح رویت پذیری و کنترل پذیری مصرف مشترکین، برقراری مشوق های مدیریت مصرف در تعرفه های مختلف ۲۰ برابر تعرفه مصوب، پایش مصرف برق دستگاههای اجرایی، انعقاد تفاهم نامه با صنایع استان برای همکاری در مدیریت مصرف، اجرای طرح های آگاه سازی و… اشاره کرد.
وی تاکید کرد: براساس مدل پاداش سال جاری، که با هدف صرفه جویی در انرژی برق و کاهش مصرف مطرح شده است در صورتی که مشترکان بتوانند میزان مصرف خود را نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش دهند تا ۲۰ برابر قیمت فروش برق پاداش دریافت می کنند.
محمد تقی مهدیزاده افزود: قیمت تقریبی هر کیلوات ساعت برق برابر ۱۰۰ تومان می باشد که در صورت رعایت الگو و کاهش مصرف نسبت به دوره مشابه سال گذشته به ازای هر یک کیلوات ساعت ۲۰۰۰ تومان تخفیف و پاداش تعلق خواهد گرفت.
رئیس شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان اذعان داشت: تفاوتی که طرح پاداش صرفه‌جویی برق با طرح سال گذشته دارد در این است که سال گذشته اجرای این طرح محدود بود ولی در سال جاری به صورت سراسری اجرا می‌شود؛ همچنین مبلغ پاداش صرفه‌جویی تا ۲۰ برابر افزایش داشته است در حالی که سال گذشته این مبلغ ۵ برابر بود.
وی تصریح کرد: هماهنگی شرکت های تابعه وزارت نیرو در استان و همچنین هماهنگی و تعامل با مقامات استانی در انجام کارها از جمله موارد مورد درخواست وزارت نیرو است و ارزیابی و مکاتبات جاری در این زمینه وجود دارد که نیازمند پاسخگویی و اقدام صحیح و به موقع از سوی شرکت های صنعت آب و برق گیلان است.
همچنین در ادامه مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای و برق منطقه ای گیلان نیز عملکرد و فعالیت های صورت پذیرفته درخصوص آمادگی لازم جهت مدیریت و گذر موفق تامین برق و آب زراعی را تشریح کردند.
گفتنی است شرکت های توزیع برق، برق منطقه ای، آب و فاضلاب، آب منطقه ای، تولید نیروی برق لوشان، واحد آموزشی و پژوهشی گیلان عضو شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان هستند.

  • منبع خبر : توزیع برق استان گیلان