در نشست مشترک رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با فرمانده سپاه قدس گیلان وضعیت کلی نظام سلامت استان تشریح و بر همکاری‌های دوجانبه در راستای توسعه زیرساخت‌ها و پایداری سلامت در استان، تأکید شد.
به گزارش پایگاه خبری مرجع انلاین به نقل از اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وبدا)، دکتر محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز با سردار حمید دامغانی – فرمانده سپاه قدس گیلان دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این نشست وضعیت کلی نظام سلامت استان گیلان به‌ویژه بهداشت و درمان و همچنین ابعاد مالی و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای فرمانده جدید سپاه قدس گیلان تبیین شد.
دکتر آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین در این نشست چالش‌ها، موانع و الزامات توسعه‌ای نظام سلامت استان گیلان را به جهت حمایت و پشتیبانی سپاه و بسیج، تشریح کرد.
وی با اشاره به همکاری نزدیک نظام سلامت استان گیلان با مجموعه سپاه و بسیج به‌ویژه در بحران کرونا، تجربه موفق این همکاری‌ها را در بخش‌های توسعه‌ای و رفع محرومیت از چهره بهداشت و درمان را خواستار شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین با اشاره به دو ابر پروژه مشترک دانشگاه علوم پزشکی گیلان با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا سپاه، (دانشکده پزشکی و بیمارستان جایگزین پورسینا)، تسریع در احداث این دو پروژه مهم را در کنار مساعدت در احداث ستاد شبکه های بهداشت و درمان و همچنین خانه‌های بهداشت در مناطق کم برخوردار استان را از دیگر نیازمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان برشمرد.
سردار حمید دامغانی- فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این نشست با اذعان به عقب‌ماندگی‌های زیرساختی نظام سلامت گیلان، از آمادگی همه‌جانبه برای کمک به عرصه بهداشت و درمان گیلان خبر داد.
وی تأمین و پایداری سلامت در جامه را هم‌تراز با امنیت دانست و افزود: تأمین، حفظ و پایداری سلامت در جامعه حائز اهمیت و دارای اولویت است و همه باید در برقراری آن سهیم باشند.
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان