نشست هم اندیشی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر رشت با مدیرکل و معاونین رسانه استانی برگزار شد.

محمدباقر باقرزاده (مدیر کا صدا و سیمای گیلان) در دیدار با اعضای شورای اسلامی و شهردار رشت در سالن جلسات صداوسیمای مرکز گیلان اظهار کرد: جلب رضایتمندی شهروندان موردتوجه همه ما است.
وی به تاب‌آوری اجتماعی، حقوق شهروندی و امیدآفرینی از منظر عمومی اشاره کرد و گفت: بحث ایجاد امید در جامعه بسیار حائز اهمیت است و اگر این امید از مردم گرفته شود، جامعه صدمات جبران‌ناپذیری را می‌بیند و از این رو جلب رضایت شهروندان باید موردتوجه همه ما باشد.
وی با تاکید بر اینکه حقوق شهروندان و رضایت عمومی مردم باید در اولویت قرار گیرد، گفت: رسانه استانی برای خدمت به مردم در کنار مدیریت شهری خواهد بود، اما مدیریت شهری نیز باید پیوست رسانه ای صحیح را در کارگروهی متشکل از نمایندگان شورا، شهرداری و صدا و سیما لحاظ نمایند. مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان افزود: در سیاست جدید رسانه ملی مطالبه گری به نفع مردم با شدت بیشتری پیگیری می شود و در این راستا رسانه آمادگی همه نوع همکاری را دارد. وی با اشاره به نقش صدا و سیما در فرهنگ سازی و تبدیل شهروند منفعل به مشارکت جو، رسانه استانی را واسطه ای امین بین شورا و آحاد مردم شهر خواند. مدیرکل رسانه استانی با تاکید بر اینکه انتقاد به هیچ وجه مساوی تخریب نیست؛ گفت: نقد کردن و  بیان توامان توانمندیها و نواقص است و نمایندگان مردم در شورای شهر نیز باید با پیگیری های خود موجب پاسخگویی مسئولین شوند. وی از نقش رسانه استانی در ایجاد حساسیتهای لازم جهت دریافت بودجه برای رفع نواقص استان  و شهر رشت در سطح ملی با پخش گزارشهای متعدد به شبکه های سراسری خبرداد و در ادامه گفت: از رسانه و توانمندیهای آن در بحث شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک و سایر ظرفیتهای شهر در قالب جشنواره های مدون با حضور شهروندان و گردشگران برای ایام پس از کرونا می توان بهره برد.
باقرزاده تصریح کرد: برای ماندگاری اقدام ها برای اعتلای شهر و استان باید در تمامی حوزه ها و طیفهای مختلف سنی برنامه ریزی صورت گیرد تا در سایه همدلی و انتخاب مسیر صحیح در شهری که مملو از افتخارات بزرگ است ، شاهد اتفاقات مبارکی باشیم.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این دیدار با اشاره به اینکه تفکر شورای ششم رشت از بدو شروع فعالیت تلاش برای رفع کاستی‌ها بوده است، اظهار کرد: شورای ششم رشت با استفاده از تجارب دوره‌های گذشته تلاش خود را به‌منظور افزایش تعامل با دستگاه‌های خدمتگزار به کار گرفته است.
محمدحسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه بر اساس همین رویکرد دیدار امروز برگزارشده است، افزود: صداوسیما به جهت ارتباط مؤثر بهترین وسیله برای انتقال مشکلات مردم به مسؤولین و همچنین انتقال عملکردهای سازنده مسؤولین در راستای رفع مشکلات به مردم است.
وی با تأکید به اینکه با شفاف‌سازی عملکرد می‌توانیم اعتماد مردم را جلب کنیم، گفت: حمایت و اعتماد مردمی بزرگ‌ترین سرمایه حوزه مدیریت شهری است.
شهردار رشت نیز در این دیدار با اشاره به اینکه در این سرزمین حس برانگیخته شدن تعلق نیازمند برانگیخته شدن است اظهار کرد: این مهم با کار صادقانه و خدمت عمومی محقق می‌شود.
سید امیرحسین علوی با بیان اینکه در شورای رشت یک تیم منسجم ۱۲ نفره شامل اعضای شورا و شهردار رشت مشغول فعالیت هستند، افزود: تمام تلاشمان را به ‌منظور کار شبانه‌روزی با هدف رفع کمبودها به کار گرفته‌ایم.
شهردار رشت با بیان اینکه در راستای انجام اقدامات و بررسی و رفع مشکلات به همراهی صداوسیما نیاز داریم، گفت: موضوعی همچون تفکیک زباله از مبدأ یقیناً با فرهنگ‌سازی از طریق دریچه نگاه صداوسیما می‌تواند بازخورد بسیار خوبی داشته باشد.
در این دیدار دیگر اعضای شورای اسلامی شهر رشت و جمعی از معاونین صداوسیمای مرکز گیلان نیز به بیان پیشنهادات خود پیرامون تعامل بیشتر حوزه مدیریت شهری و صداوسیمای مرکز گیلان پرداختند.

  • منبع خبر : صدا وسیما استان گیلان