انعکاس رسانه‌ای بازرسی‌ها برای بازدارندگی اقدامات سودجویانه/ افزایش قیمت کالاها خارج از تصمیم ستاد تنظیم بازار استان پذیرفته نیست

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم استمرار نظارت ها از بازار با حضور مدیران استانی و شهرستان، انعکاس رسانه ای این بازرسی‌ها را در راستای بازدارندگی اقدامات سودجویانه اثرگذار خواند و گفت: افزایش قیمت کالاها و اجناس، خارج از تصمیم ستاد تنظیم بازار استان، پذیرفته نیست.

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع ظهر روز (سه‌شنبه) پس از جلسه ستاد تنظیم بازار کشور که به ریاست رئیس‌جمهوری و به‌صورت ارتباط تصویری با حضور همه استانداران برگزار شد، در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان، به دشواری‌های ناشی از تحریم ، جنگ اقتصادی و کرونا در سال گذشته و البته همراهی اقشار مختلف مردم و همکاری اصناف اشاره و بیان کرد: در سال‌جاری با نظارت مضاعف، نباید شاهد افزایش قیمت خارج از تصمیم ستاد تنظیم بازار استان باشیم.

وی ادامه داد: مدیریت قیمت مرغ در گیلان براساس نرخ مصوب کارگروه تنظیم بازار و جلوگیری از تحمیل افزایش قیمت به مصرف کننده، اقدام مثبتی بود که باید در سال‌جاری نیز با تشدید نظارت‌ها استمرار یابد.

نماینده عالی دولت در گیلان حفظ قیمت براساس نرخ مصوب و کنترل آن را جزو اولویت ها خواند و بر ضرورت تشدید نظارت‌ها توسط سازمان صمت، اتحادیه‌ها و گروه‌های مشترک در جهت جلوگیری از ورود آسیب به اقشار متوسط و پایین جامعه تأکید و اضافه کرد: بازرسی‌ها با حضور مدیران استانی و شهرستانی مرتبط انجام گیرد و برای بازدارندگی اقدامات سودجویانه از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها منعکس شود.

دکتر زارع با اشاره به انجام حدود ۲۰۰ هزار بازرسی از واحدهای تولیدی، توزیعی، بهداشتی و خدماتی در سال گذشته و افزایش محسوس نظارت‌ها نسبت به سال ماقبل آن اشاره و بر استمرار این روند در سال‌جاری به ویژه در روزهای باقیمانده از تعطیلات و ماه مبارک رمضان که در پیش است، تأکید کرد.

وی با تأکید بر لزوم گام برداشتن در اجرای تصمیمات به صورت منسجم افزود: قدردان تلاش‌های تولیدکنندگان، توزیع کنندگان ،اصناف و همکاری مردم عزیز هستیم.

دکتر زارع با تصریح اینکه بر اساس گزارش سازمان های صمت و حهاد کشاورزی کمبود کالاهای اساسی و ارزاق عمومی در استان نداریم، گفت: با تقویت نظارت‌های شبانه‌روزی نباید میان عرضه و تقاضا ، خلأ بوجود آید.

وی با اشاره به اینکه میانگین جوجه ریزی ماهیانه در گیلان ۸.۵ میلیون قطعه است، افزود: رشد ۷.۶ درصدی تولید گوشت مرغ در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن توسط جهادکشاورزی و تولید یکصد و هفتاد هزار تنی، باید در سال جاری حداقل ۱۰ درصد بیشتر از سال ۹۹ هدفگذاری شود.

استاندار گیلان به اهمیت تحقق شعار راهبردی سال ۱۴۰۰ تحت عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها اشاره و تأکید کرد که با شتاب در بهره‌برداری از واحدهای جدید تولیدی ، شاهد افزایش تولید به ویژه در بخش کالاهای اساسی در استان باشیم.

وی همچنین بر لزوم پیش‌بینی کالاهای مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان باتوجه به افزایش تقاضا در برخی اقلام و برنامه‌ریزی برای تأمین آن‌ها از هم اکنون تأکید کرد.

در این جلسه هریک از اعضاء کارگروه تنظیم بازار به بیان گزارشی از روند اقدامات و برنامه‌ریزی های صورت گرفته برای تسهیل دسترسی مردم به اقلام مورد نیاز مصرفی ارائه کردند.