طی نشستی با حضور رسول فرخی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، آرش کردی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت توانیر، محمدتقی مهدیزاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان، به بررسی مشکلات،چالش ها و توسعه‌ زیر ساخت های شبکه های توزیع برق در شهرستان های لاهیجان و سیاهکل بویژه در مبحث تخصیص اعتبارات استانی و ملی پرداخته شد.

به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین – در این نشست کردی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت توانیر گفت: اهمیت انرژی برق در زندگی روزمره همه ما، یک اصل کاملا حیاتی و غیرقابل انکار است و همین موضوع وظیفه و رسالت صنعت برق را سنگین تر می کند.

وی افزود: متاسفانه شرایط آب و هوایی استان شامل رطوبت بالا و بحران های جوی نظیر بارش های برف سنگین و طوفان های فصلی و… موجب فرسودگی شبکه های برق در گیلان می شود.

مدیر عامل شرکت توانیر اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم با همراهی مقامات استانی به ویژه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و با برنامه ریزی دقیق و به لطف نیروی انسانی توانمند در صنعت برق استان، با بیشترین سرعت و کیفیت مشکلات گیلان در حوزه برق را حل کنیم.

وی در ادامه ضمن تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری درست، در راستای مصرف بهینه انرژی برق افزود: راهکار مدیریت بار در بخش انرژی برق، رویت‌پذیری میزان بار و مدیریت موثر و اثربخش آن است.

کردی ضمن تشریح وضعیت مصرف انرژی و عبور از پیک بار مصرف برق در تابستان امسال، گفت: علیرغم گذر موفق از پیک تابستان سال جاری ضروریست که ضمن بررسی اقدامات انجام شده، در حفظ و ارتقای نقاط قوت تلاش کرده و در رفع و اصلاح نقاط قابل بهبود و چالش ها با حداکثر توان بکوشیم.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه برای بهینه کردن مصرف برق ناگزیر هستیم با تکیه بر ابزارهای نوین، میزان مصرف برق مشترکان را مدیریت و رصد کنیم گفت: تجربه پیک سال جاری و سال‌های گذشته‌ به ما نشان داد که باید به سمتی حرکت کنیم تا میزان بار را مدیریت کنیم و راهکار آن می‌تواند رویت پذیری و کنترل پذیری میزان بار و مدیریت موثر و اثربخش آن باشد که این راهبرد مؤثر در کشور تا اکنون پیشرفت مثبت و قابل ملاحظه‌ای داشته است.

آرش کردی اذعان داشت: هدف توانیر بسترسازی برای مصرف بهینه برق در بخش‌های مختلف است؛ تا در ساعات مورد نیاز، برق مشترکان به سهولت تأمین شود و در این خصوص ضروری است کنتورهای هوشمند با سرعت بیشتری در کل کشور، با هدف ایجاد فرهنگ مصرف بهینه انرژی برای مشترکان با اولویت مشترکان پرمصرف نصب شوند و نظارت ها و اقدامات لازم در این خصوص تسریعا انجام شود.

در ادامه ای نشست رسول فرخی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از زحمات شبانه روزی کارکنان شرکت توزیع نیروی برق گیلان گفت:  با توجه حجم بالای فرسودگی شبکه های توزیع برق استان، بدیهی است که گیلان شایسته نگاه ویژه ای است.

فرخی با قدردانی از کارکنان صنعت برق گیلان گفت: تمام تلاش ما این است که مردم خدمات دولت را مشاهده کنند که از جمله خدمات موثر دولت، می توان به پایداری شبکه های توزیع برق و عدم خاموشی مشترکین خانگی در پیک سال جاری اشاره کرد.

فرخی ضمن ارائه برخی از مشکلات مردم بویژه در مناطق محروم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل ابراز امیدواری کرد با تامین اعتبار لازم در جهت تکمیل پروژه تبدیل شبکه‌های سیمی فرسوده به کابل خودنگهدار استان گیلان بویژه در شهرستان های لاهیجان و سیاهکل با عنایت به شرایط خاص آب و هوایی شرق  استان تسریع گردد.

در ادامه محمد تقی مهدیزاده مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان تصریح کرد: گیلان بیش از ۲۰ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف دارد که عمده آنها فرسوده هستند و طی این سالها تنها قریب به ۷ هزار کیلومتر از آنها با کابل خودنگهدار جایگزین شده است و امیدواریم با نگاه ویژه وزارت نیرو به استان گیلان شاهد پیشرفت در این حوزه باشیم.

گفتنی است در این نشست که به میزبانی فرمانداری لاهیجان برگزار شد فرهاد براتی فرماندار لاهیجان، امین بابایی فرماندار شهرستان سیاهکل و جمعی از مسئولین این دو شهرستان، بهمراه داراب زاده مدیر عامل شرکت برق منطقه ای ، علیرضا نصوری مدیر توزیع برق لاهیجان و جلال رعنای مهرپور مدیر توزیع برق سیاهکل حضور داشتند و هریک به ارائه وضعیت برق شهرستان های مذکور و درخواست های موجود در این زمینه پرداختند.

شایان ذکر است بازدید از امور توزیع برق لاهیجان و گفتگو با کارکنان این امور بهمراه بررسی وضعیت شبکه های توزیع برق، پروژه های درحال احداث و طرح های توسعه ای موجود از دیگر برنامه‌های سفر آرش کردی به شهرستان لاهیجان بود.

  • منبع خبر : توزیع برق استان گیلان