نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی رشته نقاشی "رنگ تابستان" که از ۱۲ تا ۱۷ مرداد ماه در نگارخانه رسول مهر تهران برگزار شد، از امروز/۱۸ مرداد/ به صورت مجازی آغاز به کار کرد.

 بهداد نجفی اسدالهی، کیوریتور (نمایشگاه گردان) «رنگ تابستان» با اعلام این خبر  گفت: این رویداد هنری مجازی فرصتی مناسب برای بازدید آثار هنری را در تمام ساعات شبانه روز و بدون نیاز به حضور در محل گالری برای علاقه مندان فراهم کرده است.

نجفی به اهمیت رنگ ها در جامعه امروز اشاره کرد و افزود:  علت نامگذاری نمایشگاه همزمانی با فصل زیبای تابستان و اهمیت ویژه عنصر رنگ در هنرهای تجسمی به ویژه نقاشی است.

این هنرمند نقاش ادامه داد: عکس های آثار در این نمایشگاه قابلیت نمایش ممتد و نیز بزرگنمایی و ذخیره شدن دارد که این امر امکان بازدید مجدد و بررسی و مطالعه نقاشی های مورد علاقه مخاطبان را به صورت آفلاین و بدون نیاز به اتصال به اینترنت پس از اولین بازدید برای آنها فراهم کرده است.

مریم وحیدنیا مدیر ارتباطات”رنگ‌ تابستان” برگزاری نمایشگاه های مجازی را یکی از بهترین راه های برگزاری رویدادهای هنری در ایام پاندمی کرونا دانست.

وی هدف اینگونه نمایشگاه های مجازی را پیوستگی جریان این گونه فعالیت ها و تضمین سلامتی بازدیدکنندگان دانست و از عموم علاقه مندان را  برای بازدید از این نمایشگاه مجازی دعوت کرد.

در این رویداد هنری مجازی ۲۵ اثر با سبک و تکنیک متنوع از ۱۰ هنرمند، سعیده آرین، مینا بحرینی، حمید جعفری شکیب، کامبیز حضرت پور، بامداد رضوانیان، ابوالحسن ریاضی، مراد فتاحی، بهداد نجفی، حسن نوروزنیا و بهنام ولدوند به نمایش درآمده است.

نمایشگاه مجازی رنگ تابستان در نگارخانه مجازی رسول مهر بر روی سایت اینترنتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران قابل دسترس است.

 

  • منبع خبر : ایرنا