مسئول تربیت بدنی و ورزش سپاه قدس گیلان : در بسیاری از سالن‌ها آموزش برای افراد آسیب پذیر و ضعیف جامعه به صورت رایگان انجام می‌شود لذا این امر از سال‌های گذشته در گیلان متداول بوده اما در قالب یک طرح منسجم نیست.

مسئول تربیت بدنی و ورزش سپاه قدس گیلان  از وجود ۱۰ پایگاه استعدادیابی در گیلان خبر داد و گفت: در این پایگاه‌ها استعدادیابی نوجوانان گیلانی در رشته‌های مختلف ورزشی انجام می‌شود.

سرهنگ پاسدار علی اصغر زاداکبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت ‌اظهار داشت: مسابقات فوتسال تحت عنوان جام شهید حسین جوینده برای نیروهای کادر سپاه در سالن شهید حق وردیان رشت برگزار شد.

مسئول تربیت بدنی و ورزش سپاه قدس گیلان گفت: این مسابقات با حضور ۱۶ تیم، ۱۱ تیم از شهرستان‌ها و ۵ تیم از معاونت‌های ستادی سپاه برگزار شد که با قهرمانی لشکر عملیاتی و نایب قهرمانی تیم بهداشت و درمان سپاه به پایان رسید.

وی افزود: مسابقات مذکور یک‌ ماه به طول انجامید که در پایان آقای جلال زاداکبری با ۱۲ گل زده آقای گل مسابقات شدند؛ در این مسابقات جانشین سپاه گیلان سرهنگ کوثری و خانواده شهید جوینده حضور داشته و جوایز و هدایای مقام‌آوران را اهدا کردند.

زاداکبری عنوان داشت: سازمان تربیت بدنی سپاه قدس گیلان با همکاری اداره‌کل تربیت بدنی و هیئت جودوی اقدام به برگزاری یک دوره مربیگری دفاع شخصی به صورت رایگان کرده که در این دوره ۷۱ هنرجو شرکت داشتند.

مسئول تربیت بدنی و ورزش سپاه قدس گیلان با بیان اینکه ۷۱ هنرجو به درجه مربیگری دفاع شخصی نائل آمدند گفت: این دوره که دوره تئوری آن ۵ روز و دوره عملی آن ۴ روز به طول انجامید در ۲۳ اسفندماه با انجام آزمون به پایان رسید.

وی از افتتاح سالن تخصصی استعدادیابی ورزش‌های رزمی شهید جوینده و سالن بدنسازی   شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد و افزود: این ۲ سالن ۲۳ اسفندماه با حضور خانواده شهید جوینده و جانشین محترم سپاه در رشت افتتاح شد و برای عموم مردم عزیز، بسیجیان و پایوران قابل استفاده است.

زاداکبری با بیان اینکه امسال در ۲ مرحله تجهیز پایگاه‌ها انجام شد و ۲۴۳ فوتبال دستی و ۲۰۲ میز پینگ پنگ به پایگاه‌ها اختصاص یافت گفت: قرارداد ۱۱۷ فوتبال دستی و ۸۸ میز پینگ پنگ نیز برای ۳ شهرستان رشت، خمام و سنگر منعقد شده و برای شهرستان‌های دیگر در سال بعد اختصاص تجهیزات انجام می‌شود

وی از وجود ۱۰ پایگاه استعدادیابی در رشته‌های مختلف ورزشی در گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون از سالن خاص استعدادیابی در رشته‌های رزمی برخوردار نبودیم که در این راستا سالن شهید جوینده افتتاح شد و مختص استعدادیابی نوجوانان در رشته‌های رزمی است.

مسئول تربیت بدنی و ورزش سپاه قدس گیلان تصریح کرد: در بسیاری از سالن‌ها آموزش برای افراد آسیب پذیر و ضعیف جامعه به صورت رایگان انجام می‌شود لذا این امر از سال‌های گذشته در گیلان متداول بوده اما در قالب یک طرح منسجم نیست.

وی با تاکید بر اهمیت احیاء  بازی‌های بومی و ‌محلی بیان کرد: ترویج و احیاء بازی‌های بومی محلی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و به همین جهت یکی از مدیران سازمان به عنوان مسئول ورزش‌های بومی محلی استان انتخاب شده و به فعالیت در این عرصه می‌پردازد.

زاداکبری عنوان داشت: لازم به ذکر است برخی از شهرستان‌ها مانند رودبار، تالش و رضوانشهر در این عرصه فعال هستند اما با توجه به اینکه تماشاگران زیادی برای تماشای بازی‌های محلی تجمع می‌کنند شیوع کرونا بسیاری از فعالیت‌های این حوزه در شهرستان‌ها را با محدودیت مواجه کرده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم