استاندار گیلان پلیس هوشمند را موجب تحقق امنیت پایدار دانست و با تأکید بر لزوم افزایش توانمندی‌های عملیاتی و نمایش پلیس مقتدر و مردمی در تراز انقلاب اسلامی گفت: نیروی انتظامی گیلان در اجرای مصوبات ستادهای ملی و استانی مقابله با کرونا، پیشتاز است.

به گزارش مرجع آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع صبح امروز (شنبه) در مراسم آغاز هفته نیروی انتظامی که در سالن شهدای ناجا رشت برگزار شد؛ آغاز هفته ناجا که با طلیعه ماه پربرکت ربیع الاول مقارن شده را به کارکنان، مأموران، مدیران، مرزبانان و فرماندهان نیروی انتظامی تبریک گفت و یاد و خاطره شهدای گرانقدر نظم و امنیت را گرامی‌داشت.

وی با بیان اینکه نقش و مأموریت نیروی انتظامی تنها به برقراری نظم و حفظ امنیت اجتماعی خلاصه نمی‌شود، اظهار داشت: جان برکفان این نیرو در همراهی و هم‌افزایی با سایر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، برای پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی نیز گام‌های بلندی برداشته‌اند و در این مسیر درتلاشند.

رئیس شورای تأمین گیلان به شعار امسال هفته ناجا تحت عنوان “پلیس هوشمند، امنیت پایدار” اشاره و خاطرنشان کرد: این عنوان نشانگر آن است که نیروی انتظامی باید به سمت هوشمند شدن گام بردارد چراکه این مهم در همه ابعاد نرم افزاری و سخت افزاری، به تحقق امنیت پایدار منجر خواهد شد.

وی افزود: تلاش شبانه روزی مرزبانان غیورِ همیشه هوشیار، علاوه بر حراست از کیان کشور اسلامی‌مان و نمایش اقتدار ملی، نقش اثرگذاری برای حفظ امنیت در همه ابعاد و حوزه ها دارد.

نماینده عالی دولت در استان به شیوع ویروس کرونا طی ماه های گذشته و اخیر و پیشتازی نیروی انتظامی گیلان در اجرای مصوبات ستادهای ملی و استانی مقابله با این بیماری اشاره و از تلاش و اهتمام این عزیزان قدردانی کرد.

وی با اشاره به نقش آفرینی شایسته ناجا در انجام مأموریت‌های خود در شرایط گوناگون و جلب تحسین و رضایت مردم گفت: این موضوع، بالاترین و ارزشمندترین هدفی است که برای حصول آن، از هیچ کوششی نباید دریغ کرد.

استاندار گیلان به اثرگذاری توسعه پلیس‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف اشاره و گسترش این امر در بخش ترافیک، راهنمایی و رانندگی، راه، فتا، کلانتری ها و پاسگاه‌ها را مورد تأکید قرار داد.

وی اقتدار پلیس را نگاه و خواسته امروز مردم دانست و اظهار داشت: برای تحقق فرمایش فرماندهی معظم کل قوا امام خامنه ای مبنی بر وجود پلیس مقتدر و مهربان در تراز انقلاب اسلامی، نیروهای خدوم این مجموعه باید در کنار افزایش توانمندی های عملیاتی و برقراری انضباط اجتماعی، اخلاق گرایی و ارتباط با مردم را همچون همیشه، مدنظر قرار دهند.

دکتر زارع امنیت را بسترساز توسعه عنوان کرد و با اشاره تأکید همیشگی خود در این خصوص افزود: در سال جاری باتوجه به شعار “تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها” ایجاد امنیت پایدار و برداشتن موانع پیش روی تولید، منجر به رونق تولید داخلی می شود و همکاری پلیس با دیگر نهادهای متولی، بسیار اثرگذار است.

وی مقابله با قاچاق را گامی در راستای تقویت اقتصاد ملی و تولید داخلی عنوان و کوشش تلاشگران نیروی انتظامی در هم‌افزایی با دیگر نهادهای مسئول را شایسته تقدیر دانست.

نماینده عالی دولت در گیلان مبارزه بی‌امان با مواد مخدر را از دیگر وظایف ناجا بیان و اضافه کرد: برای انجام این مأموریت و مبارزه با سوداگران و عرضه کنندگان این مواد در جامعه، شهدای والامقامی نیز تقدیم شده است.

وی تولید فیلم، کلیپ و دیگر محتواهای فرهنگی و ایجابی را مورد تأکید قرار داد و گفت: انتظار می‌رود علاوه بر بیان خدمات صادقانه و شبانه‌روزی نیروی انتظامی، مردم را بیش از پیش در هوشمندی نسبت به خطرها و نیز انجام مأموریت‌های ناجا، آگاه و همراه سازید.

در ابتدای این مراسم سردار ملکی فرمانده انتظامی گیلان، گزارشی از فعالیت های انجام شده این نیرو در استان بیان کرد. در خاتمه نیز شماری از فرماندهان و مأمورانشایسته تقدیر نیروی انتظامی در رده های مختلف ، تجلیل شدند.

  • منبع خبر : استانداری گیلان